Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Tijsjeuh
#268057
Goedenacht,

Ik zit met een MK2 VR6 ombouw.

Het volgende probleem is dat ik maar geen stroom krijg op men benzinepomp.
Heb de relais's na gekeken en doorgemeten en die waren allemaal nog goed.
Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Het gaat om een Golf 3 VR6 motor 2,8 met DISS onsteking. bouwjaar : 1995

Mvg Tijs, :D
Gebruikersavatar
Door ATi
#268058
Zo moeilijk kan het niet zijn... :o

Heb je wel continue stroom op Pin 6/30 van het relais? deze komt af van klem 30 (+) = accu spanning continue

Wordt het relais wel bekrachtigd bij het starten? of even op contact zetten?

Op pin 2/86 komt de geschakelde (+) klem 15

De ECU schakelt met (-) op pin 3/85 (geel/blauw) (zie schema) maar! als de ecu geen signaal van de krukassensor krijgt schakelt de (-) weer uit, dan krijg dus ook geen vonk 8) en geen benzine :lol:
Overigens als je brandstof-relais niet op de normale manier schakelt, heb je op de luchtmassameter ook geen spanning! vaak zie je dat men de brandstofrelais door lust (dus rechtstreeks aansturen van geschakeld (+) naar brandstof-pomp, ook heb je dan geen lambda signaal de eerste minuten omdat je lambda niet verwarmd wordt... immers geeft je brandstof-relais ook spanning aan lambda relais via zekering nr 18

de klem nummers staan ook op de zekeringkast, dus je kan het relais even verwijderen en dan even meten op die aansluitingen

zoals je ziet komt pin 6/30 van een verdeelblok TV2 het kan zijn dat die niet aangesloten is?

:mrgreen:
Bijlagen
ECU - Golf 3 - Jetta 3.jpg
Schema
ECU - Golf 3 - Jetta 3.jpg (180.88 KiB) 485 keer bekeken