Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Joan VR6
Het volgende doet zich voor;

De kachel is mijn VR6 '95 wordt niet warm. Het is de uitvoering met climatronic. Alleen bij de stand op de voorruit wordt het iets lauw.

De radiateurslangen (zowel boven als onder) worden heet, net als de slangen van de kachelradiateur. Dus een verstopte kachelradiateur of kapotte thermostaat kan het niet zijn.

Uiteraard laat ik vandaag of morgen de auto uitlezen om te kijken welke codes erin zitten. Mijn eigen VCDS werkt niet meer. Ik hoor de stelmotor wel bij omschakelen van LOW naar HIGH. Ik hoor de stelmotor, maar wil niet zeggen dat ie wat bediend. Ook komt er van dat foam uit de luchtroosters. Als dat weg is wordt de binnenkant toch ook niet meer verwarmd?

Gaan die stelmotoren vaker kapot? Een MK3 is voor mij alweer zo lang geleden.. :D
Waarschijnlijk zal het dashboard uitgebouwd moeten worden als die vervangen moeten worden?
Door ATi
Bij het uitlezen Clima, zal je mischien zien dat een van de stelmotoren niet werkt en of een foutcode genereert... dat loslatende foam :lol: verhaal heb ik ook last van, van de zomer zet ik er een nieuw kachelhuis cq verdeelkast in...

ik denk als al dat foam weg is, dat je een louwe kachel hebt, een VR6 heeft eigenlijk altijd een warme kachel, want het zijn al van die heet hoofdjes #-o
Door gurby
Toevallig heb ik zojuist afgelopen week het kachelhuis van m'n Corrado eruit gehad en schoongemaakt en de kleppen weer in functie hersteld.
Stel dat alle schuim van de warm/koud regelklep af is. Het deel dat dan de lucht het warmtecompartiment in moet sturen, heeft dan 10 grote gaten. Dus een deel vd lucht wordt toch het warmtecompartiment ingestuurd, het andere deel vliegt door die gaten. Door die gaten heen vliegend, vliegt de lucht rechtdoor vliegend zo de uitgang in van het warmtecompartiment. Oftewel, de doorstroming daardoorheen is sowieso niet lekker meer. Dus het zou mij niet verbazen als er met name warme lucht in het compartiment met de koelvloeistofradiator zit te blokkeren en de rest toch maar passeert richting uitgang. Dit gaat dan over een Corrado/Golf2 kachelhuis, misschien is die van een Golf 3 wezenlijk anders qua vorm en dus luchtverplaatsing.?

Afbeelding
Geopend kachelhuis met de kleppen. De grote klep onderaan is voor warm/koud en staat nu op stand koud. In het deel daarachter zit de radiator die de passerende lucht verwarmd als de klep draait.

Op mijn forumtopic op het Corrado forum kun je meer over het klusje aan m'n Corrado lezen en zien: http://www.corrado-club.nl/forum/main_f ... id=1026142
Door tempel
Gurby heeft exact dezelfde trekhaak als die ik onder de Golf heb. Arie heeft een korter exemplaar onder de Golf. Bij mij wil er geen deksel voor.Steekt te ver uit de bumper.

Ik ga van het voorjaar ook maar eens met de kachel aan de gang, vind momenteel overal stukken schuimrubber :cry:
Door dess
tempel schreef:Gurby heeft exact dezelfde trekhaak als die ik onder de Golf heb. Arie heeft een korter exemplaar onder de Golf. Bij mij wil er geen deksel voor.Steekt te ver uit de bumper.

Ik ga van het voorjaar ook maar eens met de kachel aan de gang, vind momenteel overal stukken schuimrubber :cry:
als je die spaart........dan heb ik er ook nog heeeeel veeeeel voor je :(
Door Joan VR6
Maar dan wel vreemd dat ie alleen op de voorruitstand wel iets warm wordt. De stand voor de voeten werkt helemaal niet. Daar komt helemaal geen lucht uit. Als het aan de foam zou liggen moet het toch op elke stand iets lauw worden? Kan het ook aan de climatronic unit liggen?
Door Joan VR6
Volgende week wordt ie met VAGCOM VCDS uitgelezen.
Op het Duitse VR6 forum een methode gevonden om de climatronic zonder ECO knop uit te lezen, maar dit werkt niet.

Maar welke klep is er dan kapot?

Afbeelding

Nummer 10, 11, en 12 zijn de stelmotoren.

Ik kan op EBAY alle stelmotoren in één keer kopen van een Passat. Bij mijn weten zijn die toch gelijk aan de Golf?

Zijn ze überhaupt te vervangen zonder het dashboard te demonteren?
Door Joan VR6
Vanavond de stelmotor gecontroleerd van de koud - warm klep en die werkt prima. Dat is de stelmotor achter de middenconsole aan de onderzijde. Bij verhogen of veranderen van de temperatuur veranderd de stand.

Morgen eindelijk uitlezen. Is bij een maat van me bij Seat helaas niet gelukt. Iemand nog een idee?
Door Joan VR6
Na uitlezen de volgende storing:

Address 08: Auto HVAC Labels: 1H0-907-044.lbl
Part No: 1H0 907 044
Component: CLIMATRONIC V10
VCID: E1CD21B74389

1 Fault Found:
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
35-10 - - - Intermittent

De actuator test kon niet volledig gedaan worden. Halverwege stopt ie ermee. Dan komen deze storingen in beeld:

ddress 08: Auto HVAC Labels: 1H0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 1H0 907 044
Component and/or Version: CLIMATRONIC V10
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: E1CD21B74389
3 Faults Found:

00791 - A/C Evaporator Temp Switch (E33)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)

Iemand nog suggesties???
Door ATi
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)

deze kan je schoonmaken, dit sensor-tje wordt door een mini fan voorzien van circulatie en vervolgens geeft de sensor dit door aan de ecu van de clima, dus als hij meet dat het te warm is zal de clima dat bijregelen... m.a.w. de clima meet dat het via sensor-tje 30 graden is, en in werkelijkheid is het maar 20 in de auto... dan zal de clima dus de kachel kouder zetten in plaats van warmer

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00796.html
Bijlagen
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42).jpg
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42).jpg (483.92 KiB) 1142 keer bekeken
Door Joan VR6
Ik weet inderdaad dat het die sensor is en wat ik ervan kan vinden is dat deze sensor ook verantwoordelijk is voor het aansturen van de temperatuurklep.

We zullen deze vanavond eens demonteren en voorzichtig schoonmaken.