Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Aronmk2vr6
hallo mensen ik ben nieuw hier en heb nog geen flauw idee hoe dit hier allemaal werkt :D

ik zit even met een vraagje ik ben mijn mk2 aan het ombouwen naar vr6... er lag een 16v kr motor in, ik wil graag het 4x100 onderstel laten ziten nu was mijn vraag of een golf 3 vr6 motorsteun (als je er recht voor staan) links achter past?
voor de rest lijkt het naar mijn weten te passen en anders komen we daar vanzelf achter haha :D als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

mvg Aron :)
Door Jochem
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel een en andere hier gelezen: Volgens mij *moet* je het subframe van een mk3 plus onderstel overzetten, anders past het niet. Eigenlijk best zelfs van een corrado vr6, aangezien die voorbalk het beste past in een golf 2.

Sowieso moet je ook een vr6 bak gebruiken, dus ik weet niet hoe jij had verzonnen dat met de aandrijfassen te doen als je de 4x100 naven wilt gebruiken... assen op maat?

Ik zou alles gelijk ombouwen naar golf 3/corrade plus (dus vr6/tdi) onderstel. Geeft ook minder gezeik bij de RDW omkeuring.
Door johnVW
Aronmk2vr6 schreef:hallo mensen ik ben nieuw hier en heb nog geen flauw idee hoe dit hier allemaal werkt :D

ik zit even met een vraagje ik ben mijn mk2 aan het ombouwen naar vr6... er lag een 16v kr motor in, ik wil graag het 4x100 onderstel laten ziten nu was mijn vraag of een golf 3 vr6 motorsteun (als je er recht voor staan) links achter past?
voor de rest lijkt het naar mijn weten te passen en anders komen we daar vanzelf achter haha :D als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

mvg Aron :)
ik zou 175 paarden niet op een onderstel van 4x100 zetten het zit niet voor niks met 5x100 veiligheid is het belangrijkste man
Door klamath
Het beste kun je idd een Corrado VR6 voor de sloop er bij kopen. daarvan de voorbalk, subframe en achteras gebruiken. (ideaal gezien ook het complete remsysteem + abs dus de hele kabelboom ook. )
Het 5x100 onderstel is er onder gekomen voor het gewicht van de 6 cilinder motor. (ook is de camber afstelling anders als van een 4x100 onderstel.) de stabi's zijn een stuk dikker. De Caster hoek is anders. Dus ja, ik zou gewoon alles van een Corrado VR6 over zetten, eindig je iig ook met een auto die goed rijdt. (ook in bochten.)