Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
zoals ik al vermelde krijg ik de homokineet niet meer goed in elkaar (denk ik dan).
ik moest de aandrijfashoes aan de bak kant vervangen en heb toen bij het er aftikken
van de flens waar de oude hoes aan vast zat ook de homokineet wat los getikt.
Aangezien er toch nwe vet er in moest heb ik hem maar uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Alleen als ik nu de homonineet weer in elkaar heb dan zit de fles (die met 6 bouten aan de bak zit) muurvast en wil niet bewegen zoals een homokineet voor bedoeld is.
het binnenste deel zit wel beweging in maar het buitenste gedeelte gaat geen kant op
Iemand een idee wat ik verkeerd doe???
Deze homokineet zit normaal geborgd met een borgveer aan de as zelf, heb je die homokineet niet verkeerd/andersom gemonteerd?

snap alleen niet hoe je hem er dan af hebt kunnen tikken?? normaal tik je alleen de wielkant homokineet los, deze zit weer met een borgclipje vast...
Het was meer dat ik de buitenste homokineet los tikte van het binnenste gedeelte en toen viel er een kogel uit.
Heb hem er later geheel af gehaald(veertje er af) en uit elkaar gehaald om schoon te maken.
Nee hij zat niet omgekeerd maar naar overleg met een kamaraad nog even weer gekeken en het blijkt dus dat de taps toe lopende banen van de binnenste en het buitenste gedeelte dus niet gelijk met elkaar moeten lopen maar kruislings zeg maar.
Eenmaal kruislings in elkaar gezet werkte hij weer dus het was een gevalletje blind staren op iets hahaha

Zo had ik hem eerst steeds

Afbeelding

en zo moest hij in elkaar zitten

Afbeelding

bij de eerste zitten de brede en smalle vakken tegen over elkaar en bij de 2e zie je dat de brede vlakken tegenover de smallen zitten
Nou bij de eerste foto zie ik dus dat ie wel verkeerd zit! immers heb je ook zo'n pakkings-rand die je op de tweede foto wel ziet, m.a.w. op de tweede foto zit ie wel goed in elkaar... en op de eerste foto exact omgekeerd
Ja klopt dat hij er op de eerste er verkeerd op zit, ik moest ja wat proberen.
Aan die rand kon ik ook zien hoe hij er op moest maar aangezien het mij niet wilde
Lukken ga je wat proberen maar het probleem bleef hahaha.
Ik had hem een slagje moeten draaien maar heb mij blind gestaard op die groeven.