Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door tempel
Heb jij een Corrado?Zo ja, en dat weet ik gezien de tekening wel zeker, dan doe jij het ontluchten helemaal verkeerd. Op de Corrado zit een elektrische remkrachtversterker.

Volgens Tim, Klamath,moet het zo :

-remdruk begrenzer helemaal open zetten. (meest ingeveerde toestand van de achteras. )
-Accumulator leeg pompen terwijl de auto dus niet op contact staat.(een aantal keren op de rem trappen)
-ontluchtings nippel op remklauw los draaien.
-rem intrappen en houden
-auto op contact zetten

Pomp van de rembekrachtiger zal nu gaan lopen, en de remolie word uit de ontluchtings nippel naar buiten gepompt.
gewoon net zo lang op contact laten tot je er blij mee bent (geen bellen meer.)

Het mooist is wel dat iemand de ontluchtings nippel weer dicht draait terwijl die nog aan het pompen is. dan trek je niet nog net een beetje lucht via die nippel weer naar binnen.

http://www.corrado-club.nl/forum/main_f ... id=1084012
Door tempel
accumulator.jpg
accumulator.jpg (42.58 KiB) 1257 keer bekeken
Weet ik, maar is hetzelfde systeem als Corrado, dus zonder de remkrachtversterker op vacuüm. Dus moet je de manier van ontluchten van Tim aanhouden.
Door vr(6)oom
Vandaag de drukaccumolator binnen gehad
Nu was me vraag kan ik deze gewoon losdraaien en dan de andere er weer op draaien ?
Of moet ik ergens op letten nog
Hopelijk dan het probleem opgelost met rempedaal

Afbeelding
Door ATi
Eerst zorgen dat alle remdruk weg is (dus net zo lang pompen todat het pedaal hard aanvoelt zeg maar) als je dat niet zou doen spuit onder druk de remvloeistof overal heen bij het los draaien... met Inbus 8 draai je hem los
Door ATi
Zit me net te bedenken... is bij jou niet die pomp-aggregaat stuk? of zekering daarvan? (30 A) want dan heb je ook geen goede remdruk meer... ofwel je hebt remmen zonder rembekrachtiger

ik bedoel nummer 12 (pomp-aggregaat) op tekening die je hebt geplaats

deze pompen gaan wel vaker stuk :x
Door klamath
Idd. Als je met de auto helemaal uit, met het rempedaal pompt zou die hard moeten worden. Dan is de accumulator leeg. Als je de auto dan op contact zet, zou je de pomp van de rembekrachtiger zo'n 20-30 seconden moeten horen lopen.
De accumulator zelf zal niet kapot zijn gok ik. Dat is voor zover ik weet niet meer dan een klein tankje. Denk eerder dat de terugslagklep die tussen de pomp en de accumulator zit niet afsluit oid.
Door tempel
Een(druk) accumulator is te vergelijken met het expansievat van een CV installatie.
Door membraam afgesloten deel gevuld met lucht al dan niet onder druk.Kan dus wel degelijk stuk gaan.
Door klamath
tempel schreef:Een(druk) accumulator is te vergelijken met het expansievat van een CV installatie.
Door membraam afgesloten deel gevuld met lucht al dan niet onder druk.Kan dus wel degelijk stuk gaan.
aha. weer wat geleerd dan. :mrgreen: Bij nader inzien ook wel logisch ja.. als het gewoon een dom tankje was geweest had je wel druk op kunnen bouwen, maar totaal geen volume gehad.
Door vr(6)oom
Zwart bolletje geplaatst
Mijn abs lampje gaat netjes uit nu na het starten
Ook als ik nu rem dan gaat me abs en handrem lampje niet meer branden
Dus het lag toch aan het zwarte bolletje :mrgreen:

En weer ontlucht uiteraart
Dat apparaat waar ik het al eerder over had voor in het potje van je remvloeistof
Dat perst dus de olie erin (niet wat ik eerder dacht dat hij lucht vacuuum trok)
Door tempel
=D> Mooi, en je garagehouder weet waarover hij praat.En die manier van remolie vervangen ken ik, is de beste manier. Loop je niet de kans je hoofd rem cilinder te mollen. Met jouw systeem kan het overigens net zo goed op de manier zoals Klamath/Tim het aangeeft. Volgens mij had overigens niemand in de gaten dat jij het over zo'n rem systeem had. Ik en elk geval niet :roll: