Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door vr(6)oom
Mijn ABS lampje blijft branden
Nu zag ik aan de bestuurderskant dat de sensor kapot was
Dat zal wel het euvel zijn dat het lampje brand
MAAR nu het volgende
Bij APK keuring is me auto afgekeurd op de rempedaal die te ver inzakt bij remmen
Omschrijving :REMPEDAAL SLAG WORDT DOOR AANSLAG BEPERKT
Door vr(6)oom
Ontluchten hebben we gedaan maar niks geholpen
Dit hebben we alleen achter gedaan omdat je 1 dag van te voren de remmblokken hadden vervangen en alles los moest
Voor niet omdat de blokken vervangen zijn zonder dat we het systeem open hadden gedraaid
Door tempel
Je hebt je zelfstellend mechanisme achter toch niet om zeep geholpen?
Gebeurd overigens wel eens vaker dat achter lucht in het systeem achterblijft, nogmaals ontluchten.
Door vr(6)oom
Ik weet gewoon zeker dat er geen lucht meer in zit
Met 2 man gedaan
1 in de auto en ander draad de nippel open
paar keer pompen en dan open draaien en weer dicht
Aan beiden kanten kwam er vloeistof uit
Ook is er in het resevoir een dop opgezet en vacuum getrokken met een aparaat
Ben 3 keer terug geweest naar APK station en hij keurde het nog niet goed
Door vr(6)oom
Maar als er voor niks los is gehaald dan hoef ik toch niks te ontluchten ?
Men kon de nieuwe blokken er zo in krijgen door de cylinders terug te drukken
Door tempel
Normaal gesproken niet, en als je de achterste indraait hoeft dat ook niet los.Maar als je de leiding er een poosje af hebt gehad is het het proberen waard.
Door ATi
Remvloeistof moet je normaal gesproken om de 3 jaar compleet vervangen, dus ja dat zal zeker helpen! want remvloeistof is hygroscopisch (trekt vocht aan) en dan kunnen je remmen ook sponzig aanvoelen...

wel vreemd deze vraag? want je hebt toch moeten ontluchten? of heb je alleen wat in het potje zit vervangen?

je moet rechtsachter beginnen, dan linksachter en dan rechtsvoor en dan linksvoor... dus altijd de langste leidingen beginnen... en net zo lang doorspoelen totdat er schone vloeistof uit komt
Door tempel
vr(6)oom schreef:ja ik dacht er aan dat ik de auto al meer als 5 jaar heb en nog niet gedaan had ooit
#-o Is trouwens goed voor je remsysteem, rem olie niet tijdig verversen. Een van de belangrijkste attributen van je auto verwaarlozen.
Door vr(6)oom
net terug van de garage
Hij zegt dat het de drukaccumelator is
vandaar het brandende lampje met remmen en dat me pedaal te diep zakt
Klopt deze diagnose ?
En waar kan ik die evt bestellen ?
Door tempel
Druk accumulator, ken ik niet.Ken ik alleen uit brandstofsysteem van K-Jetronic. Wat bedoelt hij daarmee.
Denk dat hij bedoelt dat je pomp is overleden.Volgens mijn VW boek zijn , als de vrije slag van het pedaal te groot is of pedaal laat zich week en verend intrappen, de mogelijke oorzaken: lucht in het systeem veroorzaakt door lek in het systeem of vastzittende zuiger remklauw of manchet van je hoofdremcilinder lek. Hoofdremcilinder moet dan worden vervangen.
Laatst gewijzigd door tempel op 10 sep 2014, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.