Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door VR6Golf
Nu mijn koppeling slipt ( waarschijnlijk door een lekkage van een keerring van de versnellingsbak) wil ik misschien toch de vr6 laten maken.

Nu zit ik te denken aan een aantal opties:
-keerring laten maken

-andere versnellingsbak. Klopt het dat de corrado vr6 versnellingsbak past? En zijn de verhoudingen inderdaad korter?
Wat mag een versnellingsbak kosten?

Nu alles toch open moet heb ik het liefste een zo kort mogelijke bak
Door ATi
En hoe zit met de ketting en geleiders? of zijn deze al vervangen? en dat ze de krukaskeering destijds zijn vergeten???

Corrado Versnellingsbak heeft de 1, 2 & 3 een kortere verhouding

AGK
CCM
CHN

AGK is een kortere versie
CCM en CHN zijn hetzelfde, alleen de olie is anders
Door VR6Golf
De ketting en de geleiders zijn goed, die tikken/ rammelen niet.

Of de krukaskeerring vervangen is durf ik niet te zeggen, kan het daar ook aan liggen?

De corrado bak past ook 1 op 1?
Door ATi
Ja die past een op een, tis gewoon dezelfde motor... alleen de inhoud is 2.8 of 2.9
Door VR6Golf
Ik vind die toch wat te prijzig, dan neem ik de gok op een 2ehandse... weet iemand een adres hiervoor?
Door VR6Golf
Of iemand die mijn bak kan reviseren/ krukas keerring repareren ? en wat mag dit ongeveer kosten?

Ik weet alleen niet welke keering evt lek is.
Door tempel
Bak er achter weg halen, reviseren en keerring vervangen. Ben je zo maar €100 kwijt :lol: Ik heb het idee dat jij geen flauw benul hebt waarover je praat. Succes er mee.

Bij Duitse auto’s waaronder Seat, Audi, Volkwagen en Skoda kost het in de meeste gevallen 850,- Euro ex.btw om de versnellingsbak te reviseren.Bij een beun misschien de helft. Kennis van mij heeft een gereviseerde bak van een van VW-forum bekende beun gekocht, mag zo langzamerhand de derde "gereviseerde" bak er onder hangen.
Door VR6Golf
Goh lijkt mij ook wel logisch dat dat niet voor 100 euro kan . #-o

Maar een verschil van 800 en 400 euro is wel groot :wink:

Mijn vraag was juist wat is wijsheid: de bak laten maken of een andere bak eronder.
Als ik de bak laat maken ben ik goedkoper uit dan als ik een gereviseerde bak koop.

De complete koppelingsset heb ik 3000 kilometer geleden laten vervangen
(koppelingscilinder, drukgroep, koppelingsplaat etc. )

Het is net de pech geweest dat de keerring is gaan lekken #-o

Dit heb ik ook voorgelegd aan het garage bedrijf waar de auto gemaakt is. Hier werd op verteld dat het bij vw geen standaard procedure is dat ze een keerring moeten vervangen en dat het net pech is.

Vandaar mijn vraag op dit forum.
Door tempel
Krukas keerring dus. Gewoon gaan zoeken naar een tweedehands originele bak, Corrado bakken wordt neer geld voor gevraagd.
Door PaulusB
Op marktplaats staan voor 250 a 350 euro bakken tekoop

Verstuurd vanaf mijn Z10 met Tapatalk