Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door RayVr6
Hallo vr6 vrienden. Heb een aantal vragen...
ik denk dat ik een ecu storing heb. na sluiting, had het blok uit gebouwd en weer in gebouwd

En heb de 2 aansluiting per ongelijk om gewisseld het draad wat naar het blok gaat en naar de startmotor sinds dien tikt relais 167 en de benzinepomp blijft ook continue pompen dan. Als ik dan de ecu los haal dus van de massa is het getik weg en gaat de benzine pomp ook uit na verloop ik de sleutel om heb gedraaid. . Heel apart. Heb van alles al geprobeerd ter einde raad. Ondanks alles start hij wel en dan os het getik van relais 167 ook weg..

Startmotor wordt soms ook onderbroken als ik de sleutel omdraai valt de startmotor voor een paar seconde stil en als ik dan de sleutel omgedraaid hou gaat hij weer ronddraaien tot dat de motor start de tijd dat hij nodig heeft om te starten is wel gewoon normaal..

Bij het uitlezen komt ook niks bijzonders naar voren.
Het is een obd1 dis systeem

Heb heel wat leeswerk achter de rug en uit getest om moe van te worden hoop da iemand mij kan/wil helpen ,.

Gr
Raymond

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Door RayVr6
Alles is gefixed. . Met name bedankt Arie voor al je goede Hulp ben je eeuwig dankbaar man.

De nieuwe ecu deed het zelfde dus aan de ecu lag het helaas niet. Heb de ecu van het chassis afgehaald met rubbers zo dat hij geen ground meer maakt. Daarmee was het tikken opgelost.

Heb relais 109 167 ook al vervangen dat hielp ook niet

Moet wel binnen kort wat andere dingen testen als ik meer weet laat ik het wel weten.. word vervolgd....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door RayVr6
Zo om er nog even op terug te komen op dit oude topic van meer als een jaar gelden.

Het is weer beter weer geworden dus het klussen is ook weer begonnen.

Na een hoop zoek werk op google want een oplossing voor mijn probleem is niet te vinden. heb ik bentleys er bij gepakt en ben gaan meten.

Wat bleek dat er geen ground aanwezig was op de ecu connector t68 terminal 33 (dun bruin draadje) die zorgt voor de ground van veel sensoren. Relais tikt niet meer en ik kan nu gewoon toegang krijgen tot de ecu met alleen het contact aan.

Hij rijd stukke beter nu echt top toch wel weer trots op me zelf haha

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy S5 met Tapatalk