Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door vr6juh
Goeieavond mede auto liefhebbers.

Ik heb een vraagje voor me accu van me golf r32
Ik heb soms het probleem dat ie niet wil starten omdat me
Accu ineens leeg is. De ene x wel last ervan andere x start zonder problemen. Heb ook wel is dat ie na een uur niet start, en soms na een nacht laten staan en start zonder problemen.
Nu wil ik zo druppellader op me accu doen die in me
Kofferbak ligt. Maar welke heb ik precies nodig?? Zie ze van 12 Volt 5 Amp/24 Volt 15Amp en nog
Een aantal. Weet iemand misschien welke ik nodig heb. En hoeveel uur moet ie er dan op staan??

Hoop dat dit het probleem is en niet dat er iets geks aan de hand is.
Door ericos00
En een nieuwe accu :)?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Door ATi
Een Accu druppellader = een batterijlader, die een accu oplaadt tot een vooraf ingesteld punt, m.a.w. als de lader een hogere laadcapaciteit heeft zal hij sneller de accu opladen, maar dat heeft niet zo veel met de kwaliteit te maken van het opladen, eentje met een lagere capaciteit doet er dus gewoon langer over, en het resultaat is uiteindelijk hetzelfde... oftewel accu is opgeladen :)

maar volgens mij is je accu bijna dood (of een cel daarvan) tenzij die nieuw is... dan zal je even moeten meten of door laten meten bij een garage die hebben wel speciale accu meet apparatuur

als je accu ouder is dan 4 jaar, ga er dan maar van uit dat je toe bent aan nieuwe...
accu's zijn rare dingen, de een gaat zo maar 8 jaar mee, en de andere maar 2 jaar je moet er dus ook een beetje geluk mee hebben :mrgreen: