Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Zoals de titel het zegt heb ik een setje spiegels gekocht die ook elektrisch inklapbaar zijn.

Nu kan ik de sluitpuls die op bijv mijn dakraam zit ook gebruiken om de spiegels aan te sturen.

Alleen al ik instap wil ik als ik bijv de auto op contact zet / dmv een knopje de spiegels open klappen. Opzich lijkt me dit ook nog wel redelijk goed te doen. Het enigste probleem is dat om de spiegels open te klappen de polen dan precies omgedraait zijn. Dus zoals ik het dan zie stuur ik op dat moment ook meteen een plus over de min van de comfortsluiting stuur.

Hoe los ik dit op?

Het gaat hierbij trouwens om een corrado vr6 uit 92
Ik neem aan dat er een eindschakelaar in de spiegels zit? (dus ze gaan vanzelf uit als ze over zijn? )
Dan zou ik de spiegels namelijk aan de geschakelde plus hangen. als je de auto van contact af zet, klappen ze dan in. (vice versa)
Idd je grootste probleem is dan dat je de + en - om moet wisselen. Dit zou ik doen door een relais met 2 wisselcontacten te nemen. Een voor de ene kant van de motor gebruiken en het 2e contact voor de andere kant.
Als het relais niet bekrachtigd is draait de motor de ene kant op. is het relais wel bekrachtigd draait die de andere kant op.

Afbeelding
Hier even gauw geschetst wat ik bedoel. Lijkt me bij uitstek de simpelste en betrouwbaarste manier.