Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door mh1972
Hallo, ik heb vanmorgen mijn vw golf V6-4motion[bj 2002- 113.000 km] naar de garage gebracht voor de apk keuring, belde de garage dat de veren achter stuk zijn. ik hoorde laats al een raar geluid toen ik de auto uit mijn garagebox wilde rijden,maar er zit ook wat los in de uitlaat, waarschijnlijk een tussen schotje.nu zijn in, ik geloof 2010 de veren aan de voorkant al vervangen, is dit nu een kwaal van vw/ audi? ik ben altijd voorzichtig met verkeers drempels en op slechte wegen.
Door johnVW
mh1972 schreef:Hallo, ik heb vanmorgen mijn vw golf V6-4motion[bj 2002- 113.000 km] naar de garage gebracht voor de apk keuring, belde de garage dat de veren achter stuk zijn. ik hoorde laats al een raar geluid toen ik de auto uit mijn garagebox wilde rijden,maar er zit ook wat los in de uitlaat, waarschijnlijk een tussen schotje.nu zijn in, ik geloof 2010 de veren aan de voorkant al vervangen, is dit nu een kwaal van vw/ audi? ik ben altijd voorzichtig met verkeers drempels en op slechte wegen.

ik heb het zelfs met originele Koni veren gehad en met me standaard veer dus of het nu echt een kwaal is denk het niet
Door Jochem
Wow weinig km voor een 12 jaar oude auto!

Maar veren worden bij veel autos vervangen. Is een standaard slijtageonderdeel.
Door mh1972
Goed aangeboden Jochem, maar ik woon in de regio emmen. wel even balen gisteren, want ik was ruim 300 euro kwijt voor 2 nieuwe veren achter en de apk keuring.ik heb de auto gekocht in eind maart 2008, met zo,n 63.000 km.de auto rijdt goed, maar toch wel een paar dure reparaties gehad.o.a. in 2011 een disstributie ketting revisie laten doen en vorig jaar in januari de kleppendeksel pakking[?] en een bobine, en even daarvoor ook al een bobine stuk.
Door johnVW
mh1972 schreef:Goed aangeboden Jochem, maar ik woon in de regio emmen. wel even balen gisteren, want ik was ruim 300 euro kwijt voor 2 nieuwe veren achter en de apk keuring.ik heb de auto gekocht in eind maart 2008, met zo,n 63.000 km.de auto rijdt goed, maar toch wel een paar dure reparaties gehad.o.a. in 2011 een disstributie ketting revisie laten doen en vorig jaar in januari de kleppendeksel pakking[?] en een bobine, en even daarvoor ook al een bobine stuk.
ja dat hou je toch met iets oudere Auto's me laaste keuring was ook ff 650 euro
2 bandjes draagarm rubber en nog meer meuk :( maar goed je weet nu wel wat je onder je kont heb en wat je er al vervangen heb