Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door vr6juh
Goede avond vw mede cruizerss.

Vanmorgen bij starte van me r32 was er niks aan de hand. Eenmaal onderweg naar werk ging het motormanagement lampje branden. Ik merk niks vreemds of iets wat anders is nu. Had gehoopt dat het lampje gewoon weer uit zou gaan maar helaas. Ik weet wel dat ik een miltek cat back heb en dus geen lambasondes meer. Zou dit misschien de reden zijn dat ie nu een storing aangeeft??
Door ZakaR36
Ik weet niet hoelang je al zonder de lambdas rijdt, maar het is wel mogelijk dat daarom je mm lamp brandt. :lol:
Maaar ja je weet het alleen zeker als je hem uitleest. 8)
Door klamath
Zonder lambda sondes rijden lijkt me stug, dan zou die continue in de noodloop zitten. (ofwel rond de 1:5 uitkomen en geen vermogen hebben. )
Wat ik wel heb begrepen is dat er een probleem kon ontstaan als het tijdsverschil in de meting tussen de 2 lambda sensoren te kort is. Een katalysator biedt normaal iets weerstand, dus is er een klein tijdsverschil tussen een verandering in de meting voor de kat en bij de sensor na de kat. Als je dan een lege katalysator hebt, is dat tijdsverschil er niet meer, daar wil een ecu nog wel eens over vallen.

Iig had een kennis met een 1.8t polo daar problemen mee.
De uitlaat is toen iets aangepast, de 2e lambda sensor is toen in een buisje gezet met een bochtje naar voren toe wijzend, zodat deze niet meer direct in de uitlaat zat, toen was het probleem opgelost.
misschien dat hier hetzelfde probleem is?
Door ATi
Wel raar dat het lampje nu pas gaat branden? je rijd er toch al een tijdje zo mee (miltek)?

ik weet wel dat een R32 een lambda voor de kat heeft en na de kat, dus dat zou dan een verklaring zijn, immers meet de ecu nu eigenlijk dat je katalysator niks doet

hij gaat NIET in noodloop, hij heeft immers nog de signalen van voor de kat en de juiste hoeveelheid lucht en alle andere motorsignalen

tenzij er ergens anders een storing zit natuurlijk, dus uitlezen...
Door vr6juh
Volgens mij heeft de r32 4 lambasondes? 2 voor en 2 na de kat?
Binnenkort ga ik naar tvs engineering voor een Miktek eind demper. Misschien dat hun het kunnen verhelpen.