Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door bigturbogolf
hoi

bij mijn golf4 v5 110kw zijn de secundaire luchtpomp en slangen kapot.
ik zou het hele zooitje graag willen verwijderen, maar hoe zit het gedeelte bij het motorblok precies??
de luchtpomp en slang naar de filter zijn al verwijderd, alleen de slang van de pomp naar het blok nog niet
van boven kan ik er helemaal niks van zien, en van onder ook nog niet zo heel veel.

Mvg ralf
Door ATi
De Secundaire lucht klep werkt zo...

bij koude motor, zet de ecu een elektrische omschakelklep (magneetklep) open die zorgt voor vacuüm in de uitschakelbare terugschakelklep (secundaire klep) deze klep zit op de voorkant van de cilinderkop m.a.w. als je de elektrische omschakelklep (magneetklep) laat zitten (krijg je ook geen foutmelding in de ecu) en je zorgt ervoor dat het vacuüm van het inlaatspruitsuk is afgekoppeld (afgedopt) hoef je verder niets te verwijderen, behalve de pomp en het afdoppen van het luchfilterhuis.

Zo zat dat ding bij mij, ik heb hem nu afgedopt, maar als je het potje laat zitten en hij heeft geen vacuüm is die dus ook gesloten en dicht! :wink: dat plastic dopje wat ik erin had geplakt was meer voor het idee :lol:
Bijlagen
P3010230.JPG
uitschakelbare terugschakelklep (secundaire klep)
P3010230.JPG (1.75 MiB) 1345 keer bekeken
P3010234.JPG
P3010234.JPG (1.29 MiB) 1345 keer bekeken
PC010115.JPG
PC010115.JPG (1.46 MiB) 1345 keer bekeken
Door klamath
Ik denk alleen niet dat ze de uitlaatgassen alleen verdunnen, maar ook dat het er voor is om de katalysator sneller op te warmen. (de hete uitlaatgassen, waar ongetwijveld nog veel benzine in zit nog weer wat zuurstof bij blazen zodat ze in de uitlaat nog weer branden en het zaakje even vlot opwarmen.

op zich ook wel weer zinnig, want de koude loop zuipt als een gek, en de hele regeling van de ecu werkt pas als de lambda op temperatuur is.
Door ATi
Klopt! eigenlijk kun je ook zeggen dat je katalysator een langer leven krijgt, maar ja dan heb je altijd van die figuren die met een katvervanger rijden :lol:

op zich is het jammer dat het systeem (pomp, klep etc...) erg duur zijn... anders had ik het nog wel werkend willen maken ook nog :wink:

op Amerikaanse site's lees je vaak dat ze die zooi verwijderen omdat de pomp zelf vaak gaat ratelen en defect raakt :evil: kosten zo even rond de 300 euro #-o
Door klamath
ATi schreef:Klopt! eigenlijk kun je ook zeggen dat je katalysator een langer leven krijgt, maar ja dan heb je altijd van die figuren die met een katvervanger rijden :lol:

Scheelt dat m'n auto niet zo modern is. :lol: maar de katalysator boeit me dan eigenlijk minder, meer de lambda sonde, zodra die begint te regelen houdt het zinloos brandstof ind e motor dumpen van de koude loop namelijk op. :P
Door ATi
Haha! ja das waar, onze lambda kindjes! #-o :lol:

daarom loopt een OBD II VR6 ook als een krant bij een koude start :lol: (i.v.m. koudeloop regeling) dit heb je minder bij een VR6 OBD I en al helemaal niet bij een Rotor die lopen gelijk mooi, alleen super rijk en verhoogd stationair :lol: je ziet gewoon de bomen naar de uitlaat toe groeien... Co :P