Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door jordy1010
hallo allen,

Ik zal mij zelf even voorstellen.
Ik ben Jordy Kleian ik woon in Sint-Michielsgestel, Noord-Brabant.
Ik ben in het bezit van een Volkswagen Golf 3 GTI 16V uit '97'.

Mijn excuses alvast, misschien dat dit niet helemaal het juiste forum is maar probeer het toch.

een paar weken terug ben ik met mijn auto door de wasstraat gegaan, halverwege de wasstraat hingen de druppels aan het dak van de auto, de exacte locatie waar deze druppels ontstonden was in de linker bovenhoek bij de vooruit.

Na veel zoeken op het internet ben ik erachter gekomen dat dit probleem te verhelpen is door de waterafvoerslangen schoon te maken welke uitkomen bij de scharnieren van de voordeuren.
Ik heb destijds gekeken en de plastice tuitjes zaten inderdaad helemaal vol met groene/bruine troep. Ik heb deze toen grondig schoon gemaakt en het water loop nu vlot weg.

Ik blij dat het probleem opgelost is, dus niet. Vorige week weer door de wasstraat en wat denk je weer de hele boel klets nat. Het vreemde nu is dat er vochtplekken verschijnen aan de zijkant van het dak helemaal naar achteren, tot achter de achterbank.

Ik weer gezocht op internet, blijken er 4 afwateringskanalen aanwezig te zien dus ik natuurlijk denk "deze twee tuitjes schoonmaken en opgelost". ben toen onder de achterbumper gekropen bewapend met een zaklamp, na even zoek de blauwe tuitjes gevonden. Deze tuitjes zagen er verdacht schoon uit vergeleken met de voorkant. kon er verder niet veel aan zien.

Ik heb toen maar een gieter water gepakt en leeg gegoten in de rand van het dakraam en het liep allemaal vlot weg, het water liep uit alle vier de tuitjes vlot weg, er werd ook niks nat binnen in de auto.

Ik zat te denken aan een rubber of zo dat uitgedroogd is geraakt, ik heb geen idee welke rubber het is in het dakraam. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Is het dak hemel makkelijk uit-te-bouwen.
Als dit dak hemel uitgebouwd is kan de stof van dit hemel gewassen worden om eventueel de smerige vlekken eruit te krijgen.

Ik hoor graag van jullie,

Groeten,
Jordy Kleian