Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
#263098
hallo ik zou mij even opnieuw voorstellen ben hier al een tijd niet meer geweest...

Ik ben Guy van Coesant heb een golf 2 vr6 aaa motor (rotor)

Ik heb olie lekkage bij de krukaskering bak kant
alleen als ik de bak er af ga halen zit ik er aan tedenken ook gelijk de distributie ketting tevervangen zijn daar tips voor hoe ik dat het beste zou kunnen doen?

Ik heb redelijk wat ervaring met sleutelen... (ombouw ook zelf uitgevoerd)

MVG GUY_GOLF2VR6
Gebruikersavatar
Door ATi
#263108
Het is wel handig als je speciaal gereedschap hebt zoals:

Gereedschap

Nokkenasliniaal
Steeksleutel 24 (extra lang) voor tegenhouden nokkenassen bij loshalen kamwielen
(in principe hoef je de nokkenas kamwielen niet los te halen, je hebt genoeg werk ruimte als je het tussen-tandwiel los draait)

Inbus nr 5 (distributiekap boven)
Inbus nr 6 (distributiekap onder/boven)
Dopsleutel 10 (distributiekap onder)
Dop 27 (spannerbout) & Ratel
Dop 15 (bouten voor kamwielen)
Momentsleutel van 25 t/m 200 Nm
Momentsleutel 10 t/m 25 Nm
Blauwe Loctite (vlakkenafdichting)

Moment/aanhaal gegevens

Kamwiel bouten vast op 100 Nm
Distributiekappen vast op 10 Nm
Spannerbout op 30 Nm
Geleider-Spanner bouten op 20 Nm


Bij het op tijd zetten van een VR6 kan je een vergissing maken met de tussen-tandwiel, deze kan zo gedraaid zijn dat je boven een halve tand er naast zit, je kan ook lezen in het document wat hier eerder is aangegeven, met andere woorden is dat iets wat je goed in de gaten moet houden.