Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door WietseVR6
Geachte mede VR-wetenschappers!

Ben al een lange tijd niet meer op dit forum geweest :oops: ....hoop veranderingen in de goede zin! :wink:
Druk met werk en in mijn vrije tijd een hoop werk aan mijn andere auto dus vandaar.

Maar goed, ik was van de week weer even met de VR6 bezig, setje Wolfrace velgen op de kop getikt en moest ze ff passen en zo....gaan later voor een opknapbeurt want ze zijn niet de mooiste meer.
Daarnaast zat ik ff te kijken om de draagarmen te vervangen...eigenlijk wil ik alles meteen meenemen, wiel lagers (voor), fusee kogels, stabilisator stangen en upgraden naar een schroefset.
Nou viel mij op dat je volgens mij de bout van de voorste bevestigingspunt van de de draagarm er niet uit kunt halen omdat aan de bijrijder kant de carterpan er voor zit en aan de andere kant zit de versnellings bak in de weg...
Is er iemand hier die dit eens gedaan heeft of weet hoe dit gedaan moet worden?
Zit er niet echt naar uit te kijken om de motor/bak te lichten oid.....

Dus.....wie o wie...
Door tempel
Wordt toch echt blok lichten, Wietse. Of je moet de 48 boutjes van je carterpan losdraaien, als de pan eraf is wil de bout er ook uit. Van de versnellingsbak heb je geen last, volgens mij.
Door ATi
Ha! die Wietse...

idd wat tempel al zegt...

ik heb het gedaan door het blok wat te lichten, eerst voorkant op bokjes gezet daarna motorsteun rechtsachter los en motorsteun voor los, blok met krik beetje omhoog en je kan erbij... is geen hogere wisknudde in iedergeval
Door WietseVR6
He mannen,

Ja de carter pan is niet meteen een probleem maar de bak vond ik nogal een krap hoekje.
Denk dat ik de carter pan toch ff los haal om schoon te maken aan de binnen kant (indien nodig) en ff controleren of alles er nog een beetje goed uit ziet daar.

Dus voor de bak kant de steunen maar ff los dan.
Edit: Bedenk me ook net dat ik een 01M automaat bak heb he...jullie hebben hand geschakeld #-o

Ook iemand bekend met de schroefset van Vmaxx? De Xxtreme versie, ook in hardheid verstelbaar.
Ziet er wel goed uit, extra verstelbaarheid en rvs.
Door WietseVR6
tempel schreef:Carterpan vond ik wel een probleem, bout wou er niet uit omdat hij tegen de pan aanliep :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik wil toch even kijken wat er allemaal onderin ligt, na het inlopen van het blok heb ik het nooit open gehad en denk dat er toch wel een en ander aan sludge/slijpsel kan liggen...en dat komt er niet uit met olie wissel.

Vond dit ook nog op internet..
http://www.ebay.com/itm/01M-01P-UPDATED ... 0701207141

Mooie upgrade voor de transmissie =D>