Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door vr6juh
Hallo mede vr6 cruizerss.

Een tijd geleden heb ik op de snelweg een ongeluk gemaakt met mijn 6 waarbij de auto zijwaarts over de weg schoof met 140 km per uur.
Ik kwam zijwaarts voor een andere auto terecht en die ramde me met de hoek vanze neus tegen mijn achter velg aan. Die andere auto de bmw 320i was toto los maar mijn 6 had op het oog niet veel wel dagje doordat de velg scheef onder de auto stond dat dus me as in ieder geval kapot was. Ik heb er een andere achteras opgezet en alles bleek goed te zijn. Ik moest bij de rdw een schade keuring doen vanwege het ongeluk en daar werd tegen mij gezegd dat ik de achter banden moet uitlijnen ... Maar voor zover ik weet kan je de wielvlucht en de sporing achter niet uitlijnen, dus dan wil dat denk ik zeggen dat het in de as zit. Ik denk zelf dat de bevestigings punten niet helemaal 100% waar de bouten zitten. Zou ik nou bijv waar de bouten in gaan iets uit kunnen veilen zodat je een soort sleuf gat krijg maar dan wel heel minimaal uiteraard. Want voor om uit te lijnen draaien ze ook bouten los en vast in sleuven.

Graag hoor ik van jullie en misschien met een oplossing.

Alvast bedankt allemaal!!
Door tempel
Wielvlucht of camber is de verticale stand van de wielen. Kun je met vijlen niet corrigeren. Lijkt er op dat je de kromme as hebt vervangen door een kromme. Of de astappen zijn krom.Sporing: is de auto of as krom.Maar hoe groot is de afwijking, is hij er op afgekeurd?
wielvlucht.jpg
wielvlucht.jpg (10.52 KiB) 1194 keer bekeken
Door klamath
Het kan ook gewoon zijn dat ze hebben gezien dat de achteras er scheef onder zit uiteraard.
Ik zou eerst eens als basis gewoon wat dingen opmeten. voorkant wiel naar wielkast bijv. (is misschien niet super naukeurig, maar geeft een aardige indicatie. )
Door vr6juh
Bij de rdw een schadekeuring laten doen en daar hebben ze idd me auto afgekeurd op de afwijking die de as heeft. Het valt buiten de tolerantie dus ver genoeg om afgekeurd te worden.
Ze hebben daar wel de fabrieksmaten opgemeten van hart band voor naar hart band achter en die maat klopt wel.
Ik denk dat ik dan maar weer een andere as ergens op de kop moet tikken dan en het liefst 1 die compleet is. Ook met ABS.

Weet iemand toevallig waar ik er 1 kan krijgen??.
En is het ook belangrijk dat ik een as neem die van het zelfde bouwjaar is?? Me auto is uit 95, moet ik dan ook een as van een 95er hebben??
Door tempel
Er zitten sleufgaten in de breedte richting van de auto, en er zit een beetje speling op de gaten in de lengte richting. Maar als de hart op hart maat tussen voor en achter as klopt, zit daar het probleem toch niet. Als dat het wel is moet hij gewoon naar een goed uitlijn adres.