Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door golf mk3 vr6
kan iemand me aub vertellen hoe ik het koppelingspedaal los kan krijgen ?
wil hem eraf halen om een nieuwe te plaatsen.
Laatst gewijzigd door golf mk3 vr6 op 27 jun 2013, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo te zien moet dan ook het rempedaal los, omdat hier een lange pen door alle twee de pedalen gaat met de nodige veren... :shock:
Bijlagen
1H1 721 321 A.JPG
1H1 721 321 A.JPG (92.56 KiB) 1973 keer bekeken
hey toevallig vandaag het clipje opgehaald bij ons?

manier 1

boven in het pedaal zitten 2 witte plastic clipjes aan de zeikant die je aan weerskanten moet indrukken met een platte schroevendraaier en tegelijk trekken aan het pedaal(sla je zelf niet voor de bakkes als hij los schiet)

manier 2

pak met beide handen het pedaal vast aan de onderkant en geef een krachtige ruk aan het pedaal(sla je zelf niet voor de bakkes als hij los schiet)

succes :mrgreen:
Door golf mk3 vr6
hey ben ,
ja wat een ***klusje haha het terug plaatsen van die pin , lekker veel ruimte zeg maar haha
het is iniedergeval gelukt !!
nu weer een ander probleem tegen gekomen pff
nadat ik de koppeling ontlucht heb , kom ik erachter dat mijn koppeling blokkeert

mijn gevoel zegt dat er iets in de bak dat niet goed zit..
de bak is er wel af geweest met het reviseren van mn blok
de bak is ook gereviseerd

kan iemand me vertellen
waar ik naar moet kijken in mijn bak ? wat de reden kan zijn dat mijn koppeling blokkeert ?

bedankt voor de reacties !!
Laatst gewijzigd door golf mk3 vr6 op 26 jun 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
De pen is heel makkelijk om in te plaatsen dat hoort niet met geweld te gaan
Zit de veer wel goed bij de koppelingspedaal
Zit de koppelinghwvel wat in de bak zit wel goed

En je weet Cker dat je hem goed ontlucht heb
ja ik weet zeker dat ik hem goed ontlucht heb
ik heb geen veer bij mijn koppelingspedaal , heb een wit clipje in me pedaal en daar komt de koppelingscilinder in.
je zegt iets over de koppelimngshevel in de bak.
wat bedoel je daar precies mee ?

is dat waar de koppelingscilinder die in de bak gaat ,aan bevestigt moet worden ofzo?
die pin met een soort van bolletje erop.
hij ontkoppelt naar mijn gevoel niet
Ati liet een plaatje zie bij de koppelings pedaal zie je een veer zitten nr 20
En die veer komt tussen je brandschat en je koppelingspedaal achter
Door golf mk3 vr6
zou die veer er dus voor kunnen zorgen dat die wel koppelt? want nu kom ik niet verder dan de helft als ik het pedaal indruk
Door golf mk3 vr6
kan diezelfde veer er ook voor zorgen dat je je pedaal verder in kan trappen ofzo?

want als ik hem nu een vierde intrap blokkeert die. en het voelt echt zo alsof die echt niet verder kan..
heb een veer besteld bij de vw dealer..

maar is mijn vraag zorgt die veer ervoor dat ik het pedaal wel verder inkan trappen dan een vierde ?

of zit het probleem echt in de bak ( die is er namelijk wel af geweest )?

iemand suggesties dan hoor ik het graag !!
:)
Door ate-vr6-
Denk dan in de bak
Door ate-vr6-
Denk dan in de bak
Door golf mk3 vr6
ate bedankt voor je reacties ik ga van t weekend de bak eraf halen , en kijk dan of de koppelingshevel goed zit..
weer wat te doen..pff
Door ate-vr6-
Maar ook niks wat de pedaal in de weg zit kijk daar eens ff goed na dan voor je er erafhaalt
Door golf mk3 vr6
ik denk dat ik dan eerst is begin met
de koppelingscilinder van de bak eraf te halen.
kijken of de pen misschien schuin in de koppelingscilinder zit ofzo..kijken of die daarop blokeert
als dat het niet is , zou het in mijn geval tog aan de koppelingshevel liggen misschien niet goed gemonteerd ofzo.

maar hoort dat bolletje dat aan de koppelingscilinder zit die de bak in gaat
nergens aan vast ofzo in de bak..
ikzat te denken een soort van vork ofzo waar dat bolletje inkomt ??
Door klamath
Koppelingspedaal moet je normaal toch gewoon tot op de mat zo'n beetje in kunnen trappen. Als je gewoon met de hand het pedaal tegen die aanslag die je nu hebt aan tikt, hoor je dan bij het pedaal wat? of bij de bak?

Ik bedoel, als je ineens fysiek een eindaanslag er in hebt zitten, moet die ja ergens tegenaan komen.
Door golf mk3 vr6
kan hem tot de helft indrukken en dan blokeert die.
moet wel zeggen dat er nog geen veertje achter het pedaal zit waardoor die niet terug veert maar hij komt wel terug alleen best langzaam.
morgen kan ik die veer afhalen bij de vw dealer.

maar ik was best benieuwd of dat bolletje wat aan zon pen zit van de koppelingscilinder ergens ingehangen ofzo moet worden als je hem in de bak steekt.

want die pen gaat op en neer maar wat doet die nou eigenlijk ?
duwt die ergens tegenaan of trekt die iets mee naar achteren ??