Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door sjaakie
Ik ben bezig met PU rubbers plaatsen bij claus von essen vandaan.
Maar nu heb ik ze in me draagarm zitten maar dr klopt volgens mij echt geen fluit van. Ik kan dat rubbers heen en weer bewegen in alle richtingen. Maar omdat het een complete set is met draagarmen erbij dacht ik dat het wel goed moet wezen maar heb er toch me twijfels bij.
En ik wilde het dus even passen onder de wagen maar nu stuit ik zo op hetvolgende.
Dr zitten van die uitsparingen waar normaal die bus in valt, maar dat PU rubber is groter en past dus niet met die uitsparingen die aan me subframe zitten.

Kan iemand wat duidelijkheid geven?
Groeten,
Door DoppieVr6
Heb je niet toevallig een foto ervan ? Ik heb ook pu rubbers van Powerflex erin gemaakt, maar deze gaan er strak in. Kijk anders even in mijn topic daar kan je ze zien.
Door DoppieVr6
Ik heb inderdaad ( Paars ) dan van powerlex die zijn wat anders, maar als ik naar de foto kijk lijken deze van claus er ook gewoon strak in te zitten. Wat ook zeker zo zou moeten zijn.

Anders zou je hun en mail moeten sturen met hoe of wat..Of iemand anders hier moet toevallig ervaring met claus von essen hebben en meer weten.
Door sjaakie
Ik heb ze uiteindelijk maar gewoon geplaatst. Had toch niks te verliezen. En moet zeggen, rijd super strak en scheelt een stuk vergeleken bij de oude uitgescheurde rubbers.
Door Jochem
Rubbers horen niet te bewegen. Als ze niet goed zitten, zijn ze over een paar maanden helemaal kapot.
Was toch beter als je een foto had geplaatst.

Hopelijk gaat het goed.
Door klamath
zoals de anderen alaangeven, PU rubbers horen er strak in te zitten. (gewooneen strakke passing, je moet ze er ook niet in moeten persen. )

Heb zelf ook paarse powerflex rubbers in m'n auto zitten. alle rubbers schoof je er gewoon in met de hand, en deze zitten er dan strak in. de enige die wat lastiger waaren, waren de achterste rubbers van de draagarmen. (de platte ronde) maar deze waren er in te drukken door het rubber op de grond te leggen, draagarm er bovenop, er op gaan staan en dan een springbeweging te maken. (tegen snelle bewegingen bieden de rubebrs stevig weerstand, tegen langzame bewegingen vormen ze aardig mee, dus persen werkte lastig zeg maar. :lol:

anyways, dat er speling op de rubbers zit is iig niet goed. ik zou eens contact opnemen met waar je ze gekocht hebt. dan zou je er toch achter moeten kunnen komen waar het fout gaat.
Door sjaakie
Ja ach, weetje ze zitten er nu in. ding rijd gewoon strak zo. Maarja, als ze snel kapot gaan zal het zo wezen en haal ik de boel wel weer los. Ik weet wel dat ik helemaal nooit meer wat bij claus von essen koop. Eerst bestel ik losse draagarmrubbers, die heb ik later weer aan een vriend verkocht en samen erin gezet. Nou die grote netjes gemonteerd en verliep helemaal super. Dus die kleine ook meteen kapot gemaakt, eruit gehaald en dus die nieuwe erin willen persen. Ja, helemaal maar dan ook helemaal nooit niet dat dat past. Uit eigenwijsigheid toch geprobeerd, maar zonder resultaat. Wat blijkt, zijn die kleine rubbers gewoon 1,5mm dikker! Ja, niet zo gek dan.

Vervolgens het geintje wat me nu overkomt, speling op die rubbers. Rare is, ik koop een complete set. Dus draagarmen en die PU rubbers, zit er speling op die grote. Ja lekker dan. vervolgens alles erop....... ik mis iets.... Heee, een stabilisator stokje. Zit er gewoon niet bij. Dus ik een mailtje gestuurd en geen antwoord. wachten... wachten... Niks. Dus nog maar een mailtje en toen reageerde die na 2 dagen. Vervolgens zegt die, word meteen nagestuurd. Spijt me, maar heb hem nog niet.

Er zullen vast mensen zijn die er prima ervaring mee hebben, maar voor eens en nooit weer.

Zo, ik heb het gezegd! :lol: