Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door sjaakie
Hallo,

heb de zoekfunctie al gebruikt maar snap dr werkelijk geen anoes van waarom ik zo weinig vind.

Ik ben dus van plan om me draagarmrubbers te vervangen. Ik lees al verhalen over PU of van een TT. Nu ben ik niet van plan me vermogen verder op te krikken dan wat ik nu heb. Dus wat is verstandig? hij moet natuurlijk wel lekker koersvast zijn en stug maakt me ook niet uit, zit een schroefset onder dus comfort rijdt al niet meer mee :lol:

Maar goed, wat is slim?
Door VentoVR
Je merkt degelijk het verschil in weggedrag als je PU rubbers neemt.
Heb me laten vertellen dat je ze er ook een stuk makkelijker in drukt dan normale rubbers.
Door tempel
Gewoon origineel houden, die polyurethaan rubbers slijten sneller. Zijn weinig topics over, de horizontale bout is link met demonteren. om de rechter er uit te draaien moet je het blok aan een kant loshalen en opkrikken.

Je kunt ook gewoon nieuwe draagarmen kopen bij bijvoorbeeld http://www.mister-auto.nl/fl/ Zit je niet met het geneuzel van ouwe er uit vogelen en je afvragen of de nieuwe er wel goed in zitten .

http://www.vr6clubholland.nl/forum/view ... f=8&t=7282
Door klamath
Heb inmiddels toch alweer ruim 10000km gereden met originele powerflex rubbers, en die zijn tot nu toe absoluut niets gesleten. (ok, heb ook 'maar' 't originele vermogen zo'n beetje. dus worden ook niet extreme belast of zo. )
Maar de powerflex rubbers durf ik iig zonder slecht geweten aan te bevelen.
(M'n zusje heft die rubbers ook in haar Mk3 2l 8v Cabrio. Die heeft er inmiddels al veel meer km's mee gereden omdat 't haar daily voor het werk is, ook zij heeft er 0.0 problemen mee. )
Dus dat PU rubbers bij voorbaat sneller slijten lijkt me niet waar. (maargoed, ze zitten er nog geen 150000km onder zoals de originele, dus nog maar even afwachten. :lol: )

Anyways, de bouten zijn ook vrij simple om los te maken en weer vast te zetten. (op Koppel + 90 graden als ik me niet vergis. ) ik zou de voorkant opkrikken en de voorkant op bokken zetten. (onder het subframe, waar deze aan de bodem vast zit.

wel beide kanten opkrikken, dan is de stabi namelijk ook ontspannen en kun je die eerst aan beide kanten los draaien.

Veruit het makkelijkste is om een setje draagarmen er bij te kopen. (kunnen ja van een sloop auto zijn.) en hier de nieuwe rubbers alvast in te zetten. dan hoeft je namelijk alleen de onderste fusse kogel los te draaien (3 kleine boutjes.) de 2 dike bouten waarmee de draagarm in 't subframe zit en het dunne boutje van de stabi los te halen, en kun je de draagarm er tussenuit halen en de nieuwe meteen monteren. (heb je de auto niet zo lang zonder wielophanging op de krik staan. vind ik zelf nooit zo prettig namelijk. )

Iig vind ik de paarse powerflex rubbers erg prettig rijden. 't ding is lekker strak in de bochten zo, maar niet veel meer geluid als met de originele rubbers. Ik kan het je iig alleen maar aanraden. (welke heel veel doen zijn de achteras rubbers trouwens. die zou ik sowiezo doen. :mrgreen: )
Door sjaakie
Heb bij claus von essen gewoon normale besteld. Doe je al gek genoeg dacht ik. En de opmerking, waarom andere als de originele zo lang mee gaan zette me wel aan het denken. Dus ik heb me keuze gemaakt :D