Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
#260442
Vraag:
Is de krukas uitgebouwd geweest?

Op de krukas zit een pulsschijf die correspondeert met de krukas sensor waar Klamath naar verwijst. Als daar een deuk(je) in zit (door bijvoorbeeld net even ongelukkig neerleggen) wordt een verkeerd of geen BDP punt gelezen. Geen vonk dus.

Die rand buigt snel dus even ongelukkig neerleggen is voldoende.

Ben er ook even mee bezig geweest voordat ik daarachter kwam......

Karterpan eronder uit en krukas ronddraaien, zie je het snel genoeg.
#260447
Blijkt te zijn dat ik moet kijken of ik spanning op mn ecu heb voor het startten , tijdens het startten en erna.
de k-lijn blijkt ook niet aangesloten te zijn vandaar dat ik mijn auto niet uitgelezen kreeg.
morgen allereerst het grijs/witte kabeltje met bruine stekker op het grijs / witte verdeelblok plaatsen.
dan maar eerst even uitlezen..

hou jullie op de hoogte
#260505
met contact uit

stekker 1 bruin 1 V
stekker 7 rood /br 2V
stekker 8 zwart /br 1V
stekker 9 zwart / br 12V
stekker 22 zwart /groen 1V
stekker17: rood 2V

stekker 13 middelste rij blauw / groen 12V
stekker 14 middelste rij groen 12V

stekker 6 van onderste rij paars /wit 2V
stekker 7 van onderste rij 12 V

Met contact aan

stekker 8 zw/br 12 V
stekker 9 zw/br 12 V

stekker 13 middelste rij bl/gr 4V
stekker 17 middelste rij 4V

stekker 15 onderste rij 12 V
#260536
wat er door de meeste gezgd word is ..de krukassensor.
il gazo eem nieuwe sensor halen voor vier tientjes bij p. heil.
vw dealer was 6tientjes met een leveringstijd van 2dagen. daar ga iknie op wachtten. als de wiederweerga zo naar p.heil en daarna monteren en gope dat da het is....tog wel weer vlinders in me buik .
hahaja
#260540
Zorg wel dat je een Bosch krijgt,of in elk geval volledig metaal. Het imitatie spul is vaak volledig kunststof, dicht niet goed af, loopt er olie bij je blok langs. Bij de originele zit er een kunststof huls met O-ring omheen.Die kun je van je oude weer voor de nieuwe gebruiken.
krukassensor.jpg
krukassensor.jpg (112.56 KiB) 1677 keer bekeken
#260592
Tussen een Dis en een Rotor niet (mits ze beide OBD1 zijn. ) volgens mij hadden de meeste OBD2 blokken een 3 bar brandstofdruk regelaar in de injectierail zitten, terwijl de OBD1 blokken 4 bar hadden. (echter had mijn originele 2.9 OBD2 blok wel een 4 bar regelaar er in zitten. ) dus die zou je iig nog even na kunnen kijken.
#260597
Op mijn 2.9 ook 4 bar regelaar, veel verschil zal er niet in zitten, in de pompen bedoel ik. Pomp heeft opbrengst, drukregelaar bepaalt de druk, ECU icm lambda de afname.Pomp verpompt aantal keer per uur de complete tank inhoud.Arie heeft volgens mij ook wel eens 3 en 4 bar drukregelaar afgewisseld met dezelfde pomp.
#260688
wat blijkt nou dat mijn ecu kapot was..en lmm
gister bij beekman demontage andere ecu gehaald en andere lmm.

met lmm aangesloten houd die gruwelijk erg in als je gas geeft.
haal ik de lmm eraf loopt die gruwelijk vet , en houd ook nie meer in....
nou komt het , het is waarschijnlijk een gechipte ecu , afkomstig van de vr6 specialist(zitten 2 stekkers van de vr6 specialist op en wat ingegraveerd
zou zeggen als die goed loopt dan maar geeen lmm aangesloten ,
dan is mijn vraag , 1 kan het kwaad als ik de lmm eraf laat ?
2 kan het zijn dat de ecu aangepast is , met lmm er tussen uit of ingesteld voor meer lucht ofzo ?..
de motor loopt beter zonder lmm als met..

hoor het wel als iemand ideeen heeft



vandaag goed draaiend gekregen , loopt echt vettt !!
#260689
Och, LMM kun je best weg laten hoor. schaadt de motor verder niet, loopt die alleen in de noodloop en zal je verbruik richting de 1:5 gaan, maar verder is dan alles goed. ;)

Ik zou zelf toch eerst eens met een standard ECU beginnen (zou bijv een chip op maat kunnen zijn die je daar hebt. dus kan zijn dat die gewoon ook niet bij de auto past. )

Verder zou ik eens op onderzoek uit gaan of die ergens valse lucht trekt oid. want als die super loopt zonder LMM er op, zou ik zeggen dat die normal teveel lucht binnen krijgt. maargoed, is altijd lasting te achterhalen zo over 't internet.
#260690
haha stationair loopt die hetzelfde met of zonder de stekker van de lmm aangesloten..
maar ga ik gas geven hapert die(met lmm aangesloten )
maar haal ik de stekker van de lmm eraf en geef dan flink wa gas reageert die veel beter..
de koeling enz is verder niet aangesloten , maar weet wel zeker dat die geen valse lucht trekt hier een kort filmpje van hoe die loopt..https://www.youtube.com/watch?v=uoCAplrleK4 zonder de stekker van de lmm aangesloten..