Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Check je krukas sensor eens. Heb het zelf een keer gehad, gestopt bij een tankstation, volgetanked, weer willen starten, maar niet meer aan de praat te krijgen.
Auto vonkte niet meer. als je dan de handleiding van VW volgt, kom je uit op een kapotte ECU, maar dat was dus niet zo.

Ik meen dat 't ding niet vonkt als die de nokkenas sensor of de krukas sensor niet binnen krijgt.
dat die iig een keertje vonkt als je hem voor het eerst start, lijkt me iig een indicatie in die richting. gezien die vanuit stilstand eerst normaal doet, en zodra er beweging in het blok zit hij niet meer vonkt. dus op het moment dat die sensoren binnen zouden moeten komen werkt hij niet meer.
(iig, wat ik er nu zo van lees lijkt me dat het meest waarschijnlijk. )
tempel schreef:Hier is maar een oplossing voor, vraag onze VR6 dokter maar om even langs te komen.
Tegen een redelijke vergoeding natuurlijk :lol: Stuur Ati een PB.
Ik blijf achter die niet aan slaande VR6-jes lopen... :lol:
van het weekend al een weer aan de loop geslingerd... #-o
Dan zou ik iig even kijken of de krukas sensor stekker en de nokkenas sensor stekker er goed op zitten en ook schoon zijn. (even met contact spray en een klein schroevendraaiertje bewerken is nooit verkeerd. )
En uiteraard kun je die T42 stekker even nakijken als je toch bezig bent. Kost niet echt veel tijd, en zou het probleem op kunnen lossen.

Ik neem aan dat de motor gelopen heeft voor de revisie?
Een maat van me zegt dat je niet kunt uitlezen bij mij omdat :
voor de kabelboom dis is en onder de dashboard rotor is..geeft die linkin error aan..

mijn vraag is kun je dan direct uitlezen op de kabels van de dis voordat die naar de zekeringskast gaat ??
Een maat van me zegt dat je niet kunt uitlezen bij mij omdat :
voor de kabelboom dis is en onder de dashboard rotor is..geeft die linkin error aan..

mijn vraag is kun je dan direct uitlezen op de kabels van de dis voordat die naar de zekeringskast gaat ??
Mag volgens mij niets uitmaken hoor.. in de OBD2 stekker, welke in de dis auto's zit (gebruiken nog wel 't OBD1 protocol) zitten ook gewoon dezelfde 4 draadjes aangesloten als in de zwarte en witte stekkers die bij de rotor auto's zit. (Ik heb zelf ook een uitlees kabel, met een adapter er bij om van de 2 stekkers naar 1 te gaan. )
Uiteraard weet ik het niet 100% zeker, maar op de ontsteking na zijn de rotor en de dis ECU's op zich identiek. (qua communicatie al helemaal, de ABS computer is dezelfde bijv, en die hangt aan dezelfde communicatie bus normaal gesproken. )

zou het kunnen dat je ergens vocht in een stekker hebt zitten oid? of een doorgesleten kabel?
heb gister wat dingen uitgesloten:
-krukas sensor , pingelsensor en klopsensor nagekeken en schoongemaakt.
-t42 stekker niks geks aan te zien wel tog ff schoongemaakt.
-nokkenas sensor ook niks geks ( is nieuw)
-relais 109 blijkt gewoon te schakelen..

wat ik neit snap is dat hij 1 keer vonkt als ik hem op contact zet en vervolgens wil startten dat die dan niet meer vonkt..da gaat er bij mij niet in..

die jongen die me af en toe helpt , is soms ook een wazige piet..net zoals met het uitlezen dat het niet kan..lijkt mij inderdaad ook dat het gewoon kan maaaarja.

heb zelf heel me kabelboom opnieuw ingetaped met de orgineletape..verder geen bijzonderheden aangetroffen..
ik zeg al da blok het altijd super netjes gelopen..
Oke daarvoor heeft ie wel gelopen die motor...

maar de vraag is nu, wat heb je allemaal verandert sinds die motorrevisie? want de motor is als het ware als goed uitgebouwd, en is gereviseerd vervolgens bouw je hem weer terug en je hebt dit probleem...

had je nu wat drastisch verandert aan de kabelboom? had je hem nu opgebouwd van Rotor naar DIS? als dat zo is moet je het daar zoeken... want dat is de grootste aanpassing geweest...

uitlezen is echt basis, als je dat niet kan zoek je je rot, of kan je je rot zoeken

wat je ook even moet checken (dat probleem had ik afgelopen weekend met die corrado)
krijg je wel 12 spanning op N80 klep G70 (luchtmassameter) en injectoren? en dan bedoel ik als de wagen op contact staat, starten is dan NIET nodig
ja daarvoor liep ie goed ja..
we hebben er schricks 276 ingebouwd daarnaast de aanpassingen die je moet doen voor de nokkenassen stugere veren enz.
de kabels zijn origineel gebleven.

het enige is dat mijn blok uit 95 is(dis) in een ander carroserie gebouwd heb uit 93 ( rotor).
heb de ecu + kabelboom natuurlijk ook in die andere auto gebouwd.

denk dat ik inderdaad je tip meeneem arie en hem tog eerst ga zien uit te lezen.
en nakijken of die 12 spanning krijgt op de lmm en injectoren.
heb mn lmm en ontsteking gemeten

mijn ontsteking 12v spanning en k ohm 0,5 en m ohm 8,8

de lmm 1.292 v en m ohm schommelt van 0,7 tot 33 k ohm 12,4

gekke is dat er dus wel spanning is op mijn ontsteking..

maar waarom vonkt ie nieee :oops: