Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
tempel schreef:
Kaantjee schreef:
tempel schreef:Joeri biedt die dingen hier toch aan?

http://www.vr6clubholland.nl/forum/view ... =20&t=8764

Wel Noord Holland , ach , daar is DHL goed voor.
Damn, wat een hollywood prijs..
Ik zoek wel verder, op het Vwforum bied iemand het voor 40,- oid aan..
Waarom laat je die het niet doen dan, of moet het nog goedkoper. #-o
Hahaha, nee.. Hij woont niet in de buurt.. Dat is de reden..
Een tientje meer of minder maakt me niet zo veel uit, maar heb gewoon dat het liefst in de buurt van venlo is, danwel in Limburg.. :lol:
tempel schreef:
Joeri biedt die dingen hier toch aan?

viewtopic.php?f=20&t=8764

Voor €40,- is hij niet gebalanceerd, niet geslepen, kwalitatief dus een stuk minder, deze vliegwielen trekken daarnaast niet krom en zijn netjes afgewerkt. Kortom een wereld van verschil waar veel mensen niet naar kijken maar wat wel erg belangrijk is voor de levensduur van je motor.

Trouwens verzendkosten zijn inbegrepen, enkel jouw vliegwiel opsturen kost je €6,75 volgens TNT tarief.

Ik zeg makkelijk shoppen vanuit de luie stoel
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 06 jun 2013, 21:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Joerivr6 schreef:
tempel schreef:

Voor €40,- is hij niet gebalanceerd, niet geslepen, kwalitatief dus een stuk minder, deze vliegwielen trekken daarnaast niet krom en zijn netjes afgewerkt. Kortom een wereld van verschil waar veel mensen niet naar kijken maar wat wel erg belangrijk is voor de levensduur van je motor.

Trouwens verzendkosten zijn inbegrepen, enkel jouw vliegwiel opsturen kost je €6,75 volgens TNT tarief.

En nu heel eerlijk zijn: hoeveel vr6'en of andere auto's heb jij gezien die door een afgedraaid vliegwiel lagerschade hebben geleden?

Besides that, dan nog vraag je veelste veel.. Als het nou het dubbele was wat mk2vrt (van vw forum) zou vragen had ik het wel overwogen.. ;)
Kaantjee schreef: En nu heel eerlijk zijn: hoeveel vr6'en of andere auto's heb jij gezien die door een afgedraaid vliegwiel lagerschade hebben geleden?

Besides that, dan nog vraag je veelste veel.. Als het nou het dubbele was wat mk2vrt (van vw forum) zou vragen had ik het wel overwogen.. ;)

Lol... sorry hoor, maar dat is natuurlijk echt kul.
Als een lager er uit loopt, is het uiteraard altijd de oliepomp of weet ik veel wat het geweest. :roll: Plus, ik denk dat de meeste mensen er wel een gebalanceerd vliegwiel in zetten, dan kan een lichtere geen kwaad.
Jij laat je wielen toch ook balanceren als je er andere banden op zet? Of heb je ook zo iets van, och, die paar gram doen het hem ook niet? Hoeveel auto's verongelukken er nou door een paar wielloodjes, pff, volledig overbodig. (voor het geval dat 't niet over was gekomen, dat was sacastisch bedoelt. ;) )

Dat wat je in het stuur voelt met onbalans in de wielen, krijgt je kruks een factor 10 of 20 op de kloten omdat het allemaal nog veel sneller draait. je uiteinderlijke motorvermogen heft daar geen drol mee te maken.

Maargoed, 't is je Eigen blok. Maar laat iig even weten als je er 40000km oid mee gereden hebt of die nog steeds loopt. ;) (Ik heb iig tot nu toe bijna 14000km gereden met zo'n vliegwiel van Joeri, tot nu toe nog geen spijt van gehad.)
Kaantjee schreef:Grote kans dat ik niet eens 40k km mee ga rijden met het huidige blok.

En dan nog vind ik persoonlijk ook jou verhaal kul.
Genoeg ongebalanceerde wielen daarbuiten, evenals vliegwielen, turbo's en poulies..
;)
Kaantjee, ongebalanceerde Turbo's :lol: Maar €150 is een best bedrag, maar daarentegen wel keurig werk. Kopen voor dat bedrag staat je vrij, is niet verplicht.
Problemen met uitbalanceren, het efect neemt toe naarmate het toerental toeneemt.
Turbo met onbalans leeft niet lang :lol: Maar laten we het even gezellig houden, jij vindt het teveel en koopt niet, en Stefan weet overigens ook wel wat hij doet....
Kaantjee schreef: En dan nog vind ik persoonlijk ook jou verhaal kul.
Genoeg ongebalanceerde wielen daarbuiten, evenals vliegwielen, turbo's en poulies.. ;)
Tja, er zijn helaas genoeg houthakkers die niet met bomen werken. :( Dat werk kom je vaak genoeg tegen als je een auto weer moet fatsoeneren zeg maar.

Ik ben iig wel benieuwt hoe lang je auto mee zal gaan. en hoe fijn die straks dan daadwerkelijk zal lopen. Dus in 't kader van 'gezelligheid' zal ik maar niet meer reageren. want machines (motoren etc) op zo'n manier mishandelen doet me als techneut zijnde toch wel zeer. :shock:
tempel schreef:
Kaantjee schreef:Grote kans dat ik niet eens 40k km mee ga rijden met het huidige blok.

En dan nog vind ik persoonlijk ook jou verhaal kul.
Genoeg ongebalanceerde wielen daarbuiten, evenals vliegwielen, turbo's en poulies..
;)
Kaantjee, ongebalanceerde Turbo's :lol: Maar €150 is een best bedrag, maar daarentegen wel keurig werk. Kopen voor dat bedrag staat je vrij, is niet verplicht.
Problemen met uitbalanceren, het efect neemt toe naarmate het toerental toeneemt.
Turbo met onbalans leeft niet lang :lol: Maar laten we het even gezellig houden, jij vindt het teveel en koopt niet, en Stefan weet overigens ook wel wat hij doet....
+1 :lol:
Joerivr6 schreef:
tempel schreef:

En nu heel eerlijk zijn: hoeveel vr6'en of andere auto's heb jij gezien die door een afgedraaid vliegwiel lagerschade hebben geleden?

Besides that, dan nog vraag je veelste veel.
Als het nou het dubbele was wat mk2vrt (van vw forum) zou vragen had ik het wel overwogen..

Ik geef enkel en alleen alleen het verschil aan. Als je verstand hebt van wat de bewerkingen kosten dan zou je niet zeggen dat ik teveel vraag.

Maar zoals hierboven ook meermalen gezegd is je moet doen wat je zelf het verstandigst vindt.
Met alle respect, maar mishandelen doe ik het blok niet. Ik ben alleen niet van plan om er lang mee te rijden.
Ik ben namelijk van plan een jonger blok te kopen later, gezien het feit dit blok sowieso gaar is.. Gaar in de vorm van olieverbruik en uitwendige lekkage van olie vanuit de koppakking. ;)