Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Zelfde probleem met de 02A. flens is totaal anders. (de VR blokken liggen voorover in de auto, de 4cilinder blokken liggen achterover. )

Dus past niet, en qua vertanding moet je je ook afvragen of je het wel zou willen. een VR6 op een TDI bak lijkt me namelijk niet echt vlot, de overbrengingen zijn normaal erg lang bij een TDI omdat je toerenbereik zo begrenst is.
klamath schreef:Zelfde probleem met de 02A. flens is totaal anders. (de VR blokken liggen voorover in de auto, de 4cilinder blokken liggen achterover. )

Dus past niet, en qua vertanding moet je je ook afvragen of je het wel zou willen. een VR6 op een TDI bak lijkt me namelijk niet echt vlot, de overbrengingen zijn normaal erg lang bij een TDI omdat je toerenbereik zo begrenst is.
En de flenzen/belhuizen zo overzetten is zeker niet te doen of wel? Want ik wil graag mijn tdi bak behouden ivm turbo project later.. En een beetje zuinigheid op de snelweg is altijd mooi meegenomen.. ;)
Je wilt een vr6 rijden, vervolgens ombouwen naar Turbo maar stiekem wel zuinigheid? Wat klopt hier niet? :)

Die bak gaat niet passen sowieso. Kijk naar Pim dan, die heeft binnenwerk van een Touran tdi 6 bak in een bak van een vr6 geplaatst. Ik zou eerder naar zoiets kijken.

Verder moet je geen zuinigheid verwachten en vooral niet met een VR6 turbo. Meer al 1 op 9 gaat je sowieso niet lukken en dan moet je al verschrikkelijk je best doen en ik neem aan dat je met zo een auto niet als een oma gaat rijden.

Behalve dat, is een VR6 bak al ERG LANG. Theoretisch pak je met 215/40/17 banden en de overbrenging van een VR6 op 7000 toeren 281km/h. Met 195/50/15 banden pak je op 7000 toeren theoretisch 268km/h.
KaRaKaN schreef:Je wilt een vr6 rijden, vervolgens ombouwen naar Turbo maar stiekem wel zuinigheid? Wat klopt hier niet? :)

Die bak gaat niet passen sowieso. Kijk naar Pim dan, die heeft binnenwerk van een Touran tdi 6 bak in een bak van een vr6 geplaatst. Ik zou eerder naar zoiets kijken.

Verder moet je geen zuinigheid verwachten en vooral niet met een VR6 turbo. Meer al 1 op 9 gaat je sowieso niet lukken en dan moet je al verschrikkelijk je best doen en ik neem aan dat je met zo een auto niet als een oma gaat rijden.

Behalve dat, is een VR6 bak al ERG LANG. Theoretisch pak je met 215/40/17 banden en de overbrenging van een VR6 op 7000 toeren 281km/h. Met 195/50/15 banden pak je op 7000 toeren theoretisch 268km/h.
Dat ik stiekem beetje zuinigheid zou willen hoef ik niet te verbergen.. Jazeker, zou jij niet willen besparen? Goed, dat een vr niet zuinig is dat weten we. Ik heb momenteel 3,5 auto's en dat is nog steeds mijn e36 2.5 24v, 300zx twinturbo 3.0 24v, de mk2 en de vr6.. Een 6 pitter rijden betekend niet per definitie extra veel verbruiken omdat het er bij hoort maar ook rustig kunnen cruisen zonder onnodig verbruik door te veel toeren.. :lol:

Maargoed, de echte reden van mijn vraag is omdat ik een tdi bak over heb welke in hele goede staat is en de vr bak welke ik bezit niet echt bekend is.. Dat de vr geen 1 op 20 gaat rijden was wel zeker, maar iets rustiger op de snelweg en langer kunnen doortrekken door de toeren zouwel ideaal zijn.. :mrgreen:
Broer ik begrjip wat je bedoelt hoor, zou ook wel willen dat mijn vr iets zuiniger was mmaar dat gaat helaas niet. Een langere bak is niet per definitie altijd zuiniger en je auto zal ook nog eens langzamer zijn omdat je overbrenging langer wordt. Ik zou als je een VR6 Turbo gaat bouwen, sowieso de originele bak behouden en zeker niet voor een tdi bak gaan, tenzij je voor dik 500+ pk gaat dan begrjip ik je wel. Maar zelfs dan nog is een VR bak redelijk lang.

Ik maak er wel eens grappen over met een maat van me, lijkt alsof VW wist dat de VR6jes omgebouwd zou worden naar Turbo :mrgreen: 1 2 3 lekker lang, 4 is weer gruwelijk lekker omdat hij niet heel veel terugvalt dus als een speer doortrekt naar 200+ en dan de lange 5 die ik juist nadelig vindt maar ene kant is het wel lekker
Kaantjee schreef: Dat ik stiekem beetje zuinigheid zou willen hoef ik niet te verbergen.. Jazeker, zou jij niet willen besparen? Goed, dat een vr niet zuinig is dat weten we. Ik heb momenteel 3,5 auto's en dat is nog steeds mijn e36 2.5 24v, 300zx twinturbo 3.0 24v, de mk2 en de vr6.. Een 6 pitter rijden betekend niet per definitie extra veel verbruiken omdat het er bij hoort maar ook rustig kunnen cruisen zonder onnodig verbruik door te veel toeren.. :lol:

Ik geef je groot gelijk hoor. Heb zelf een 02A 6 bak in m'n Corrado gezet om die reden. Heb vandaag vanuit Almelo op en neer naar de Meern gereden. overal de toegestane snelheden gereden en vlot opgetrokken. weer getanked toen ik thuis was, en op de 300km die ik gereden heb 24 liter moeten tanken. vind ik niet slecht bij een enteousiast dagje rijden. :mrgreen:

maar, het moge gezegt worden dat door genoeg mensen woorden als "Verbruik" en "zuinig" als scheldwoorden worden gezien. :lol:

PS:" Met de 6 bak die ik heb draai ik ~2500 toeren bij 120km/h. (heb de 1 tm 5e versnelling toen origineel gehouden qua overbrening, met de 6 er gewoon boven. )
En dat werkt prima. Scheelde me zo'n 10% in het verbruik tov rijden met de originele bak.
Oké, nu de blok los ligt en het bak morgen wordt afgehaald vraag ik mij af of ik een g60 vliegwiel kan monteren ipv de vr6 vliegwiel.

Dit ivm een 1z tdi wat gesloopt is welke een zgan vliegwiel heeft en ik het gratis mag/kan overnemen..

Zo ja: tot hoeveel kg kan ik hem laten afdraaien en waar in de buurt van venlo/Limburg?
Jochem schreef:volgens mij is een tdi 02A niet langer dan een VR6 02A...
M'n 6e versnelling is een 5e versnelling uit een 02A TDI bak. er was nog 1 langere overbrenging zelfs. (ook van een tdi. ) zal er dus wel aan liggen van welke tdi die af komt.
Ik weet niet of zo toen ook al van die fisherprice tdi blokjes hebben gemaakt (1.2 of 1.4 zeg maar) die je redelijk licht moet vertanden?
G60 vliegwiel heeft minder boutgaten ter bevestiging aan de krukas. Weet verder niet of die gaten overeen komen.
Vorm is verder nagenoeg wel gelijk.
Och,vind het nog wel meevallen. Deze vliegwielen zijn iig erg netjes gebalanceerd. Heb er zelf iig al aardig wat kilometers mee gemaakt, bevalt me tot nu toe nog perfect. Ik zou iig nog eerder voor een origineel vliegwiel gaanalsvoor een afgedraaid vliegwiel wat niets mag kosten. als je daar met onbalans komt te zitten heb je iig in no-time je krukas lagers er uit liggen.