Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door marc
Na gisteren aaf er nog in kunnen kijken kan ik nu opeens niet meer in mijn ecu komen met vcds.
Had vanmorgen een nwe bt obd2 binnen gekregen want dat leek mij wel makkelijk zodat ik hem ook kan uitlezen met mijn smartfoon.
Aangezien het mij eerst niet lukte ivm paring, is het mij later gelukt in mijn ford bestel.
Later toen ik thuis was direkt geprobeert in de passat maar dat kon der niet inkomen, nu had ik dat wel verwacht aangezien het obd1 is.
Nu wilde ik vanaaf weer met mijn toppie er in alleen geeft ie nu steeds aan
"no response from controler"
Is dat nu toevallig? of heeft de bt obd2 iets gedaan waarom ik er niet meer in kan komen.
Kan mij niet voorstellen dat die bt obd2 mijn ingang naar de ecu heeft kapot gemaakt :?
Iemand een idee??
Ik had per ongeluk voor het uitlezen met mijn toppie wel de usb converter gedeinstalleerd maar die heb ik er weer op gezet.
Hij ziet de interface ook wel maar als ik in de ecu wil geeft ie aan"no response from controler,wel allemaal toevallig.
Door marc
Heb nog ff gekeken maar kan bedraad ook nie in de ford komen , daar geeft ie de zelfde melding bij "no response from controler" met de bt obd2 kan ik wel in de ford komen maar nie in mijn passat.
Miss dak alle software er ff af moet halen van mijn toppie en er opnieuw moet opzetten.
Allebij de stekkers zowel bedraad als de bt staat obd2 op dus je zal denken dat het met de bt obd ook moet kunnen toch??