Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Dennis-Mash
Wie of wie kan mij vertellen hoe ik een oliedruk sensor die je op het oliefilter huis monteert om een meter op aan te sluiten kan controleren op een defect? Mijn oliedruk meter geeft namelijk niets aan.

Signaal draad heb ik gecontroleerd op onderbrekingen. Deze lijkt naar mijn inziens geen onderbrekingen te hebben maar heeft wel een weerstand van 1,9 ohm. Misschien te veel voor een oliedruk meter?
Door Dennis-Mash
Schema heb ik zelf ook. Maar hier bij zie ik niet echt een manier om er achter te komen of de druk sensor defect is.

Heeft niemand nog een druk sensor liggen voor weinig? Wissel ik ze even om..
Door ATi
Is simpel, sluit de draad van de druksensor aan op massa, dan moet de oliedrukmeter 0 Bar aangeven, als je geen massa aan de oliedrukmeter geeft slaat hij voluit... bij het op contact zetten van de meter's : er van uit gaande dat de meters wel een boordspanning krijgen :wink:
Door Dennis-Mash
Naar mijn idee is de oliedruk meter kapot. Slaat namelijk helemaal nooit uit. In geen enkel geval. Er zal dus een nieuwe moeten komen.

Heeft iemand misschien idee waar ik zo'n meters van VDO kan krijgen? Graag van het type zoals op de onderstaande foto. Anders ga ik ook een andere voltmeter monteren omdat ik geen twee verschillende meters wil hebben.

Afbeelding
Door ATi
Wat een apparte meters! deze heb ik nog niet eerder gezien in een Corado...

mischien iemand een idee, die een Corrado heeft?
Door klamath
Ik heb nog wel een VDO oliedruk meter liggen met een witte wijzer.. (nog helemaal nieuw in de verpakking. )
Helaas geen emt rode wijzer. Dit zijn de 'originele' oud type meters voor zover ik weet. (zijn vrij standaard VDO units. )

Maar, krijgt de meter wel de voedings spanning dan?
Door Dennis-Mash
De meters heb ik inderdaad ook nog niet eerder gezien in een Corrado. Heb ook geen idee of deze origineel zijn want ik heb ze gekregen van iemand. Maar het maakt niet uit als het geen originele zijn want die zullen toch wel niet te vinden zijn. Als ze maar in het model van het dashboard passen. ;)

Op het VW Forum kreeg ik deze meter al getipt. Iemand van hier misschien ervaring met Hild Tuning? De meter ziet er namelijk zo uit als of hij de zelfde stijl heeft als de voltmeter om het zo maar even te zeggen. En misschien kan ik het glaasje/printje nog wel overzetten van de oude.

http://www.hild-tuning.de/vdo-cockpit-v ... 0-bar.html

Klamath, de meter krijgt wel zijn spanning ja. Dat is allemaal gewoon in orde. Direct aan de plus en de min op de accu en dan de signaal draad op de massa doet ook niets. Terwijl hij dan juist maximaal uit zou moeten slaan.