Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door 2fast4u
Goedenavond, ik heb de volgende vraag.....
Ik wil de olie van mijn automaatbak verversen maar, waar zit de aftap bout? Waar moet ik hem bij vullen? En welke olie kan ik het beste pakken?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten.

Ik lees het wel. Alvast bedankt.
Door marc
zo ver ik weet zit er geen aftapplug op de bak waar een pijlstok op zit en zul je de carterpan er af moeten halen om de olie er uit te halen, meer dan wat daar in zit haal je er ook nie uit per keer(ongeveer 2 liter)
De rest van de olie zit in de koppelvormer(totale inhoud bak ongeveer 5,6 liter)
Als je 1 met pijlstok hebt kun je de olie er ook via dat gat er uit halen met een pompje en ook weer vullen via de pijstok.
Olie zal ik gewoon bij de stealer kopen, vw bakken zijn nog al kieskeurig net als met de olie voor de stuurbekrachtiging.
En niet te vol vullen, dat vinden ze ook nie fijn :wink:
Door marc
een nwe filter is vaak geen overbodige luxe :wink:
Als ik kijk wat voor drap er uit mijn bak kwam de eerste keer dan vraag ik mij af als er uberhaubt wel onderhoud is gepleegd aan de bak.
Meestal word er niet aan gedacht om de olie te verversen terwijl dat veel voorkomende problemen kan voorkomen.
Er is een bedrijf die automaat bakken door spoeld en dan weet je cker dat de bak weer lekker fris met olie is gevult :mrgreen: