Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door nixon0113
Hallo,
Ben bezig met een project golf 4 2.8 4 motion we zijn eigelijk zo goed als klaar.
Maar hij start niet, gaat dus om een golf 4 2.8 van het jaar 2000.
Er ligt nu een r32 motor in met turbo van het jaar 2003 met motorcode BFH
Zit ook een nieuwe motorkabelboom in die had ik niet bij het blok.
De Ecu is ook van een andere r32 deze zat ook niet bij het blok.
De Kabelboom met de relais en de stekkers voor de lambdasondes enzo naar ecu,
is ook vervangen door die van een r32.
als we hem uit willen lezen kan die niet in de ecu,(motor systeem niet aanwezig)
En op de bobines staat wel stroom als we die doormeten, als je wilt starten gaat wel door de ronte maar slaat niet aan. als ik me contact aanzet staan er 3 icoontjes ruitevloeistof,accu,koelvloeistof, de 2 vloeistoffen zitten der ook niet in maar vermeld het even. en de ecu zou immo vrij moeten wezen

Afbeelding

wie kan me helpen....
Bedankt!
Door jacobus
Als ik jou was dan was ik even langs tvs of zeypveld gereden voor een diagnose.

Er zijn een paar factoren wat je zelf al aangeeft wat niet compleet was bij het blok zo kan het wel een speld in een hooiberg zijn

Er zijn hier te weinig mensen met een r32 laat staan met een r32 turbo.

succes.
Door marc
Heb ooit eens gelezen dat je als je een r32 wilt in bouwen in een andere auto dat je ook de ecu er bij moet omzetten waar je de motor uit haalt anders heb je een probleem en wil hij niet lopen, is op de 1 of andere manier aan elkaar gekoppeld maar het fijne weet ik ook nie.
Door Jochem
't is denk ik ook de immobilizer. Maar die zit volgens mij in de ECU, dus dat is niet simpel afkoppelen. Moeten nieuwe sleutels ingeleerd worden.
Door ATi
Zou best zo kunnen zijn Jochem, maar als je het laatste type hebt (wat ik heb, en jij had op de Golf 3) is het een kwestie van de immobilizer via vagcom benaderen

Immobilizer (integrated in separate Immo Box)
[Select]
[25 - Immobilizer]
Look at the first "Extra" field. The first 17-digit string is the VIN. The second 14-digit string in the Immo-ID.
[Close Controller, Go Back - 06]

---OR---

[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Select Block 081.
[Go!]
The first 17-digit string is the VIN. The second 14-digit string in the Immo-ID..
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Of kijk hier even:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... U_Swapping
Door Jochem
maar als je de immobilizer gewoon via vag-com uit zou kunnen zetten, dan heeft die toch niet zoveel zin??? :?
Door ATi
Jochem schreef:maar als je de immobilizer gewoon via vag-com uit zou kunnen zetten, dan heeft die toch niet zoveel zin??? :?
Hoe bedoel je dat? we hebben het ook niet over uitzetten, het is meer een handeling om de ECU workshop code bekend te maken binnen de immobilizer, je kan de immobilizer ook niet uit zetten... zonder dat zal de wagen wel 2 sec starten, maar gelijk weer afslaan... (wat ik trouwens wel vaag vind, eerst hoop en dan bye bye) :lol: #-o
Door Jochem
owwww #-o
nu ik begrijp

verder zegt de TS dat hij de ECU helemaal niet kan bereiken... zal wel meer aan de hand zijn. wordt pinnetjes testen op spanning e.d.
Door ATi
Idd daar ben ik ook bange voor... hij moet buiten dat hij wel of geen accoord heeft van immobilizer (om te starten) wel de ecu kunnen uitlezen...
Door nixon0113
De ecu krijgt wel stroom tis heel vaag allemaal, hebben het kabeltje doorgemeten zwart met paars als ik het goed heb.
Want die had ik eerst over met me oude kabelboom van 2.8 daar zit niet zo een stekker aan.
Dus hebben we die van r32 der ingezet. Dus dat is goed lijkt me...