Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door marc
Hallo

Na het vervangen van oa de lmm en de hallgever heb ik nog steeds dat af en toe het vermogen "weg"is.
Als hij koud is heb ik er weinig last van maar zo gauw als de water temperatuur de 70/80 graden bereikt is is het net of de fut er uit is en reageerd het gas ook nie het fel meer.
Kan het miss de lambda zijn die na de "choke"gaat werken?
kvs temperatuur geeft hij wel goed aan bij vag-com en heb ook geen fout meldingen.
Iemand een idee??
Door klamath
Met koude motor (katalysator) spuit de motor gewoon volgens een vaste tabel een hoeveelheid benzine in. als die warm is, begint die te regelen op LMM en lambda signaal.
Dus goed mogelijk dat je lambda sensor geen goede waarde geeft of dat je blok ergens valse lucht trekt.
Neem aand at je hem ook al hebt uitgelezen?
Door marc
ja al uitgelezen en verder geen storingen.
Wat voor invloed heeft het als ik de stekker er uit trek voor even?
gaat ie dan in zijn nood loop?(miss kan ik er dan achter komen als het ook de lambda is)
Door klamath
als je de stekker van de lambda er af trekt, zou die volgens mij in de noodloop moeten gaan ja. Maar gezien die geen storing geeft, denk ik niet dat die in de noodloop loopt.
Ik denk dat je het dan het beste eerst bij valse lucht zou moeten zoeken. (carter ontluchting, of via die slang van de tank ontluchting zijn het meest waarschijnlijk. of de plofdemper, die wil ja ook wel eens lek raken. )

Mja, 't blijft natuurlijk giswerk. iig als die valse lucht zou trekken, zou hij gaan pingelen omdat die te arm loopt, en zou die de ontsteking veel later zetten om het pingelen tegen te gaan. dit zou iig het lagere vermogen kunnen verklaren.
Door ATi
Zonder Lambda sonde gaat ie niet in noodloop, hij zal alleen wat meer verrijken (veilige waarde gebruiken) een VR6 gaat alleen in noodloop bij het missen van Luchtmassameter, Klopsensoren, Nokkenas-signaal en Blauwe sensor.

Is je gaskleppositiemeter (potmeter) wel in orde? je kan met uitlezen naar meetwaarde blokken gaan het daar zien als de motor uit staat :lol: en wel op contact het gaspedaal stand uitlezen in graden, dit moet een aannemlijk signaal zijn, bij volgas zou je iets van rond de 90 graden moeten staan... als dit signaal ontbreekt herkend de ecu geen vollast en deellast
Door marc
Ik denk dat van de 10 keer wel 7 keer het vermogen"weg valt"na dat de kvs op temperatuur is.
Als de ontsteking later gaat ivm valse lucht dan moet je dat toch kunnen zien in vagcom? Wat zijn de normale waardes van de ontsteking?
Heb ook gehoord dat de lambda ook te traag kan reageren ivm ouderdom en dat die om de 10 jaar vervangen moet worden, klopt dat?
Ik kan wel zien met vagcom als ik gas geef, hij loopt dan op naar de 98 dus dat signaal krijgt hij wel
Wat moeten de waardes zijn van de lambda bij vol/deellast?
Door ATi
Als je zonder lambda gaat rijden zal die iets agresiever reageren, ik heb destijds ook een testje gedaan... zonder lambda rijden... verder zal het benzine vebruik iets hoger gaan liggen...
Door marc
ATi schreef: zonder lambda rijden... verder zal het benzine vebruik iets hoger gaan liggen...
Nog meer!!!!! :-P

De zwarte stekker is toch van de lambda? Of is het nu de witte?
Door ATi
Zwarte breede stekker, die even los halen...
Ow en niet te lang rijden zonder lambda signaal, i.v.m. katalysator... anders krijgt ie te veel op zijn donder... haha
Door marc
ATi schreef: Ow en niet te lang rijden zonder lambda signaal, i.v.m. katalysator... anders krijgt ie te veel op zijn donder... haha
En anders mijn bankrekening wel loll
Door Rinze
Heb ook zoiets gehad met mijn passat. Bij mij was de lamda kapot. Zoop ook erg veel toen!!!
Door ATi
Lambda sonde gaat ongeveer een 150.000 Km mee, daarna zou die vervangen moeten worden...

http://www.bosch-lambdasonde.nl/fehlerbilder.htm

http://www.bosch-lambdasonde.nl/downloa ... sonden.pdf

Overzicht vervangingsintervallen:

• Niet-verwarmde lambdasondes: elke 50.000 – 80.000 km
• Verwarmde lambdasondes, driepolig: elke 100.000 – 160.000 km
• Verwarmde lambdasondes, vierpolig: elke 160.000 km < VR6 :mrgreen:
• Planarsondes: elke 160.000 km
• Breedband-planarsondes: elke 160.000 km
Door marc
heb jij ook een nummer van de des betreffende lambda sonde Arie?
zag op ebay wat staan voor niet al te veel geld
Door ATi
Nummer kan lastig zijn, i.v.m. bouwjaar...

mr auto kon ik wel de juiste nummers vinden (destijds)

anders moet je even kenteken/bouwjaar aan mij mailen, dan kan ik de dealer/stealer even jet juiste nummer vragen
Door Rinze
Ik zou ook gewoon voor een bosch gaan. Die is idd de beste. Bij sommige moet je het stekkertje zelf overzetten ook... Sommige onderdelen kun je beter het beste onder zetten.
Door marc
Heb de stekker van de lambda er af gehad maar zonder resultaat geen verbetering met op trekken, zag later dat hij op eens aangaf dat de klop sensor nummer 2 een fout melding gaf en dat had hij net nog nie, dan gaat hij toch ook in de nood of nie?
Zit nummer 2 nu achter of voor en waar zit de stekker van de klop sensor? Bij de lambda stekker?