Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door richie29
Hoi mensen!

Ik ga binnenkort afscheid nemen van m'n VR6 i.v.m aankomende leaseauto, maar om 'm goed te kunnen verkopen wilde ik graag nog een paar kleine problemen oplossen.

Het brandstofrelais nr. 67 blijft tikken als hij op contact staat. Dit heeft hij nu ongeveer een half jaar maar geeft verder geen problemen.
Ik had gehoopt met een ander/nieuw relais dit probleem te kunnen verhelpen en was laatst bij de sloop om ander klein spul bij elkaar te verzamelen. Relaisnummer 67 kon ik nergens vinden, maar relais 167 wel.
Aangezien die exact dezelfde contactposities had dacht ik bij mezelf die eens te proberen, die tikte precies hetzelfde maar de auto starte verder prima. Alleen ging het bij de eerste keer richting aangeven mis! *pets* zekering van de richtingaanwijzer erdoor.
Na de zekering te vervangen bleef dit hetzelfde.

Nu heb ik inmiddels een ander relais nr. 67 geplaatst (ook die blijft tikken), maar die zekering blijft er door gaan. Ook heb ik het Hella-relais voor richting aangeven vervangen naar een origineel relaisnr. 21 voor richting aangeven, maar die zekering blijft er door gaan.

Heb ik nu iets stuk gemaakt door relais 167 er tijdelijk in te zetten?
De hendel lijkt verder wel in orde, parkeerlicht doet het aan beide zijden prima, maar bij alarmlichten en richting aangeven blijft die zekering er door gaan.
Nou snap ik dat er ergens kortsluiting zit, maar hoe ga ik dat vinden?
Ik heb een korte blik op het relaishuis geworpen, maar durf er eigenlijk niet aan te beginnen alle aansluitingen los te halen (een draden-bende)

Iemand tips?

Alvast bedankt!
Door ATi
Relais 167 die blijft klikken is vaak massa probleem... zekering nr 117 Knipperlicht installatie 10A 15

als deze stuk gaat moet je het relais bekijken en of even omruilen met een ander exemplaar... gaat weer de zekering stuk, heb je een uitdaging, want dan moet je meten is weten...
Door richie29
Hhmm, ja ik heb beide relais...dus zowel het brandstofrelais als het knipperlichtrelais beide vervangen en het probleem van het tikken van het brandstofrelais blijft...en ook het doorvliegen van de zekering bij richting aangeven.

Waar denk je dat de grootste kans is dit te vinden? In de relaiskast of toch in de hendel of alarmlichtschakelaar?
Door richie29
Hmm, apart...maar hij doet het nu.

Ik ben een tijdje met bedrading aan het rommelen geweest bij de zekeringkast en heb toen het Hella-knipperlichtrelais teruggezet en een nieuwe zekering.
Nu blijft 't wel werken.

Er zal dus ergens in die klont bedrading iets niet goed zitten, maar heb geen idee wat.

Maar bedankt voor het meedenken! :D
Door ATi
Het zal idd wel een stuk bedrading zijn wat ergens bloot ligt tegen massa of zoiets... ik zou het wel repareren, want een brandje in de auto zit je niet op te wachten...