Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Jochem
Passat heeft geen haldex, maar een torsen voor zover ik weet.
dus is eigenlijk meer Quattro, dan 4-motion... Net een een S3 eigenlijk geen Quattro heeft, maar haldex, dus 4-motion.

Ombouw maar haldex is al erg pittig, vooral omdat je dus de hele uitlaat/cardanastunnel en achterbak moet overlassen. Dan nog een achteras om lassen. En de bak voor moet ook omgebouwd worden naar 02M. Denk 5000-7000 euro incl bak

Ombouw naar de longitudinale layout voor de quattro kan denk ik ook, maar daar moet nog veel meer voor omgelast worden, omdat die versnellingsbak al niet past in de body. En ik denk dat het hele subframe van voor tot achter overgezet moet worden. Denk 10.000 of meer.

Je kan beter een passat V6 4-mtion kopen, die zijn tweedehands de helft van het geld wat je kwijt zou zijn aan de ombouw.
Door PaulusB
Dank voor de informatie. Ik werd idd aangespoord door die advertentie op het volksforum leek me best goedkoop. Maar een ombouw kit van turbo gockel lijkt me het beste. Bij een corrado is de tunnel al hoog genoeg aldus dutchbuild. Dus gaat alleen om het kofferbakdeel Maar gezien de kosten koop ik wel een rs4 op zijn tijd.

Verstuurd van mijn GT-P5100 met Tapatalk
Door tempel
Jongen bij ons in Groningen had alles zelf gedaan, dan is het financieel nog te behappen :roll: Enne een RS4 is geen Corrado, alhoewel, het schijnt dat er in de nieuwste RS4 iets van beleving is te bespeuren....
Door Jochem
Paulus heeft natuurlijk een opgevoerde S4 gehad... blijkbaar heimwee... ;)

Ik had natuurlijk de syncro ook graag omgebouwd naar 4motion... maar ja, kon het zelf niet meer en dan wordt het toch erg duur....

edit: Wow, turbo gockel heeft inderdaad goede prijzen. Mooie kits....