Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door RichardB
Oké laatste poging :( zou iemand mij kunnen helpen , ik heb een,probleem met de zekering van de brandstofpomp!! Die knapt om de 5 minuten!! Mijn benzinepomp is vernieuwt , een paar relais ( 109 / 167 ) de ecu is gereset.. heeft iemand nog een idee? Want ik heb er al veel geld in de vr6 gedaan dat die weer goed is! En ik ken er gewoon geen afstand van doen! Als iemand nog een oplossing weet graag meld het even hier ! Of eventueel via mail , richard_b86@live.nl
Ik dank u zeer :)
Door klamath
Ik zou iig de kabels eens nalopen. Met name in de kofferbak, niet dat deze ergens doorgesleten is en af en toe net tegen de massa aan kan tikken. De zekering klapt er iig neit voor niets uit. Of de pomp trekt teveel stroom (ralle pomp die zwaar loopt.)
Of je maakt ergens sluiting, en zou je dus de bekabeling na moeten kijken.
Volgens mij gaan de kabels van de brandstofpomp vanuit de zekeringkast via de linker dorpel tot aan de achterbank, en dan direct achter de bank langs naar het klepje waar de benzinepomp onder zit.
Dus is maar iets van 2,5 meter kabel om na te kijken.
Zelf verwacht ik dan het probleem in de kofferbak of onder de achterbank, dus daar zou ik beginnen.

uiteraard zou het dan altijd nog de zekeringkast zelf kunnen zijn. een keertje gevallen waardoor een baan er los in ligt oid en dan door het rijden ineens sluiting maakt. dus als je er een hebt liggen, en de kabels zijn in orde, zou ik die ook wisselen zoals Mario al aan gaf.
Door RichardB
Ik zal even rond zoeken naar een zekeringkast , ik zal dat gewoon,gelijk vervangen , en voor de zekerheid even nieuwe kabels leggen , dan weet ik zeker dat het gelijk goed gedaan is :) want als het blijft gebeuren dan hoef ik dat niet meer te controleren , en als het blijft gebeuren wat zou het anders nog kunnen zijn..? Want heb algoed als bijna alles vervangen?

Alvast bedankt voor de tips :)
Door jacobus
ik zou het zoeken bij de aansluiting van de pomp in je kofferbak . Zie eens even of die ook groen uitgeslagen is.

is er in het verleden ook lekkage geweest via je achterraam e.d ?
Door RichardB
Ik heb een zekeringkast opgehaald bij iemand van het forum :) en ik heb gelijk de kabels na gekeken , de aansluitingen bij de pomp enz.. Maar helaas het probleem blijft bestaan.. :(
Door Kees
Bedrading gecontroleerd zei je maar had je ook nog geprobeerd met even een losse draad naar je benzine pomp zoals je zei?? wel een zwevende zekering ertussen zetten als je dat probeerd hè :wink:

Ik zie een aftakking van een draad (tussen de zekering en de benzine pomp) die een voeding geeft aan je regeleenheid van de lambda-sonde dus daar zou de storing ook nog heen kunnen leiden deze zou zitten onder het dashboard rechts lees ik. Waar precies is mij niet bekend misschien is er nog iemand hier die je daar een tip in kan geven.

Je hebt zekeringskast gehad, relais al, benzine pomp en de bedrading goed bekeken dat zou dat eigenlijk uitgesloten zijn zou je denken.

Hopelijk kan je er iets mee
Succes in elk geval met deze storing op te lossen
Door RichardB
Hè kees bedankt voor de info :) maar nadat ik rond half 12 in de avond vrijwel alles heb geprobeerd , en naeen test rondje van 2 minuten alsnog de zekeringen eruit knapte , besloot in de auto na de garage te brengen... MAAR!! Ineens besloot de auto weer betrouwbaar te zijn , en heeft mij zonder! Problemen / gezijk mij op me werk weer gebracht! :( dus 0 zekeringen! Kapot! Ik breng alsnog even de auto weg om uit te lezen , want ik snap er totaal niks meer van hahaha
Door jacobus
morgen op de meeting in hardenberg zijn ook leden die hun laptop bij zich hebben . misschien dat je ook even langs kan komen .
Door RichardB
ik heb de stroom van de pomp afgesloten , en een apart kabeltje getrokken , en nu werkt de auto weer super!! :D , tis alleen jammer dat de pomp wel continu draait als die op contact staat , maar daar heb ik het wel voor over zolang ik maar weer rij