Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door vr6juh
Help!! #-o

Ik heb ineens last van dat wanneer ik me sleutel om draai naar contact dat alles het wel gewoon doet maar wanneer ik wil starten slaat alles ineens uit!!! Accu is dan gelijk leeg lampe gaan niet niks gaat aan ken nog niet eens me auto op slot doen. Nadat ik dan startkabels erop zet start die gelijk. Ik heb dit nu zo 2 dagen lang gehad en telkens met straten weer leeg en weer de kabels erop. Ineens had ik nergens geen last meer van hij starte gewoon weer :D =D>.
Nou en heb er iets van 4 dagen geen last meer van gehad. Maar nou wou ik gister me auto weer starte en weer ineens me accu leeg met omdraaien van sleutel. Nou is het probleem ook nog is dat ik niks van weet van dingen met stroom :shock: is het misschien dat me accu gewoon kapot aan het gaan is en dat ik een nieuwe moet halen of is er ergens een lekstroom of heeft het misschien met me dynamo te maken??

Hoop dat het niet iets moeilijks is en dat ik naar een draadje op zoek moet want zijn er maar een paar natuurlijk..
Hoop dat jullie me hier mee kunne helpen

Zoo nog 4 dagen en heb ik me koppeling set binnen :D
Door vr6juh
Oke. Zat zelf te denken om gewoon gelijk nieuwe te halen. Nu het ook kouder word en weet niet hoe oud de accu is. Een 70 ampère is genoeg neem ik aan tog. En is het dan gewoon simpelweg je accu los maken andere erin eb klaar??.
Door tempel
clown25 schreef:nieuwe kopen is beter een 60 ampere accu is meer dan zat
62 ampere, kun je bij de dealer ook gelijk een jasje voor de accu halen :lol:
Door vr6juh
Nou ik heb net me accu laten testen en die blijkt helemaal in orde te zijn dus zit het probleem ergens anders. Vam de week kan ik hem daar beer zetten en dan probeert ie hem een paar keer te sarren en dan in de hoop dat ie een keer niet start en hoop dan dat ze dan het probleem kunnen achterhalen.
Ben benieuwd wat het dan kan zijn. Hoopte simpel op een nieuwe accu maar helaas.
Door Fai
tip wel zo toch meteen

copy linkje :arrow:

Accu’s testen mét bewijs
woensdag 30 augustus 2006

Te veel werkplaatsen laten accu-omzet liggen. Met de herfst op komst tijd om daar verandering in te brengen. De nieuwe inTECH 35P accutester van Midtronics helpt om de klant zwart-op-wit bewijs te leveren dat zijn accu aan vervanging toe is.

Midtronics inTECH 35P accutester

Afbeelding

De scherp geprijsde inTECH 35P test niet alleen de accu, maar ook het start- en laadsysteem.

Dankzij de conductance-technologie kunnen ook deels ontladen accu’s betrouwbaar worden getest op laadtoestand en aanwezige startstroom. De accu hoeft niet te worden uitgebouwd en wordt tijdens de test niet belast.

Na de bliksemsnelle test produceert de geïntegreerde printer een duidelijk testrapport, dat helpt de klant te overtuigen van de noodzaak om de accu tijdig te vervangen. Boven de printstrook prijkt de naam en adres van het autobedrijf.

De inTECH 35P is geschikt voor conventionele loodzuur accu’s en de moderne AGM en Gel accu’s. Voor elk accutype is specifieke diagnosesoftware ontwikkeld.

Meetfouten zijn uitgesloten, omdat de Midtronics tester pas een meting uitvoert nadat een betrouwbare verbinding tot stand is gebracht. Ook signaleert de accutester eventueel aanwezige oppervlaktespanning.

Auke Cupédo (Redactie Auto & Motor TECHNIEK)

en bij de brezan hebben ook zo tester als je ff vraagt aan de verkoper dat hij ff met je mee lopen met de accu tester om te kijken dan mijn accu nog voldoet en zo kan je zien dat hij goed is of niet en dan kan je voor je auto een nieuwe kopen.
tip koop een varta die hebben 2 jaar G enz Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Fai
Door klamath
benvr6 schreef:Ja niet echt alleen een goeie.dikke.kabel van de motor.gelijk op de accu min pool.

En dan kijken of het probleem weg is en blijft
met een volt meter de spanning tussen -pool van de accu, en massa van de mtoor meten. die zou 0 volt moeten zijn. is die groter, heb je iig een overgangsweerstand.

Maar, ik denk dat de accu gewoon niet echt wat aan pakt. Een nachtje goed doorladen met een goede acculader wil wel eens helpen. Maar idd even naar een automaterialenzaak langs gaan wat Fai al zegt. dan weet je iig wat de staat van de accu is.
Door vr6juh
Vanmorgen toen ik naar me werk ging draaide ik me sleutel om en alles deed het totdat ik me auto wilde starte en was weer me accu leeg. Dus motorkap open en kabels erop. Kom ik er ineens achter dat dus de rode accu kabel(plus pool) als ik het goed heb los can me accu zat :? Beetje vreemd dus. Toen ben ik maar ff gaan kijke hoe dat kan en zag ik dus dat bij de zwarte kabel een juiste accu klem zat en de min pool zat dus vast me een slangenklemtje #-o zou dat misschien het probleem kunnen zijn?? Dat ie af en toe speling heeft en dan geen contact maakt ofso?? Tog vind ik het dan wel vreemd dat wanneer ik sleutel omdraai alles het doet en wanneer ik wil starte me accu leeg is.
Ben ook me accu weze testen en die blijkt goed te zijn. Maar wanneer ik daar weer heen ga zal ik idd ook ff doorgeven dat ze dan dus de spanning tussen de min pool En massa van de motor door laten meten.

Hoop dat het allemaal weer snel goed komt.
En als goed is komt morgen me koppelingsplaat, drukgroep en drukgroeplager binnen yippie =D>
Door vr6juh
Ja echt hè. Haha en dat noemt zich dan een accu speciaalzaak. Ga de accuklemmen ook ergens anders halen want de 5€ gun ik ze niet. Hoop idd dan wel dat wanneer het goed bevestigt zit dat het dan over is :D
Ga morgen de klemmen halen en erop zetten en dan zullen jullie in de loop van de week
nog wel van me horen of het probleem nog aanhoud of niet.
En van me koppelingsset gaan jullie horen!!! Helemaal happy :D
Door jon
polen moeten goed vastzitten op de accu anders heb je dat inderdaad, dat wnr je de sleutel draait alles uit gaat.