Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door vr6juh
Goeie avond mede vr6 cruisers.

Heb sinds een paar dagen een vreemd mankementje, het zit namelijk zo.

Als ik in een willekeurige versnelling rij gewoon rustig en ik trap dan ineens het gas in dan schiet de toerenteller ineens tot tussen de 4000 en 4500 en daarna valt die gewoon terug in ze normale toeren en dan loopt die gwoon normaal op. Het maakt dus niet uit welke versnelling, zeg vanaf ze 2 doet ie dat.

Kan iemand mij hier aub mee helpen??
Alvast vriendelijk bedankt!!

Vr6 rulezZzZz
Door klamath
benvr6 schreef:Denk dat je koppeling doorslipt dus nieuwe drukgroep en koppeling
+1
Door vr6juh
Oke dan,, had op een goedkopere oplossing gehoopt maar ja wat moet dat moet.
Dus met een nieuwe koppelingsplaat en nieuwe drukgroep moet het probleem verholpen zijn??
Alvast hartstikke bedankt voor de reacties
Door clown25
goedkoop is vast niet het goede woord

weet niet of je het allemaal zelf kan doen koppeling vervangen

is een uurtje of 6 werk koppeling vervangen
Door klamath
Yes, dan zou je klaar moeten zijn.
Zou wel voor een Luk of Sachs koppeling gaan trouwens. kosten iets meer als 200 euro voor de complete set, maar dan heb je ook gewoon een kwalitatief goede set.

http://www.ebay.de/itm/SACHS-Kupplung-S ... 850wt_1141

Met die ben je bijv voor 220 euro klaar, heb je hem thuis.

Het nadeel is alleen altijd, als je de koppeling moet gaan wisselen, moet je eigenlijk ook altijd de overweging doen om de kettingrevisie meteen mee te pakken. dat is een slordige 300 euro aan onderdelen, echter heb je voor de koppeling de versnellingsbak er dan toch al af.

Als je het moet uitbesteden zou ik persoonlijk dan meteen even doorpakken. (of je moet 100% zeker kunnen zijn dat de geleiders goed zijn. ) Als je het zelf doet kun je overwegen om de kettingrevisie later te doen als het echt nodig is.
als je de ketting nu al hoort klepperen zou ik hem echter per direct vervangen. :P
Door clown25
is net wat de mens in zijn knip heeft

ketting hoef je niet altijd tegelijk tedoen kan later ook nog wel een keertje

ketting revisie is tedoen in 8 uurtjes
Door klamath
klopt, Ligt er ook aan of het uitbesteed word of niet.
Als je het zelf doet kun je het laten, als je het moet uitbesteden zou ik de overweging wel maken, want de uren om de versnellingsbak er af te halen heb je toch.

Maargoed, dat is idd een overweging die iedereen zelf moet maken. :D Voornaamste is dat die straks weer gewoon goed rijdt.
Door Jochem
zelf een vr6 versnellingsbak loshalen is geen beginnersklusje. Je hebt maar heel weinig ruimte.

Als je het laat doen ben je incl koppeling en drukgroep zo'n 750 kwijt denk ik.
Door vr6juh
Ok. Bou dat is mooi allemaal. Zat zelf ook idd al naar koppeling set te kijken van sachs geen troep iig.
Maar ik doe het wel uit besteden want durf yestal nooit te zetten om het uit elkaar te halen. En kan het dan geen kwaad om later dan de ketting en geleiders te vervangen? De ketting hoor ik namelijk totaal niet. En volgens de vorige eigenaar is de ketting al gereviseerd maar daar is helaas geen factuur can aanwezig.

Thnx you all!!
Door klamath
Als je de ketting neit hoort, zou het ook nog niet nodig zijn.
Zoals gezegt, 't is een overweging die je moet maken. Als je de ketting neit hoort, en je vertrouwt het gewoon, mooi laten zitten. :)
Door vr6juh
En kan het heel veel kwaad als je zo ff voorzichtig blijf rijden. Want ken hem
namelijk niet morgen al wegdoen want heb echt vervoer nodig. Is het nou zo dat ik risico loop dat heel het blok in elkaar loopt of de ketting uit elkaar knalt dan laat ik hem maar beter staan
Door klamath
Zou er voorzichtig meer kunnen rijden.. tenzij de koppeling continue slipt, dan word het vliegwiel heet, kan krom trekken/knappen. Kan je in het principe dan ook de krukas kosten.
Dus of je het moet riskeren is de vraag.

als die bij 80 km/h rijden gewoon netjes 2000 toeren blijft draaien, slipt je koppeling in ieder geval nog niet bij gewone belasting. Als die dat dus nog gewoon doet, zou je er nog wel mee kunnen rijden.
Echter zou ik absoluut niet 'sportief' gaan rijden oid.
Door vr6juh
Ja als ik gewoon normaal rij draait ie gewoon netjes. Heel
Voorzichtig rijden ff dus. En heb de site bekijken en is een zeer nette prijs voor het complete plaatje. Dus weet wel
Waar ik het ga bestellen.

Bedankt voor jullie hulp!!
Ik zal wel een berichtje achter laten
Als het gelukt is.