Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door janvdam
hallo,

mijn bandstof meter blijft helemaal onder in de hoek hangen. tank wel vol :P wat kan dit wezen? iemand hier ervaring in? heb geprobeerd de plastic kap eraf te halen die bovenlangs loopt.... maar krijg het niet voor elkaar met de lucht roosters.... dus kan de print niet bekijken
Door ATi
Kan ook een probleem zijn in de tank! je moet eerst zeker weten of daar het probleem niet zich nesteld... ik denk eerder je weerstand in de tank en of bedrading daarvan... uiteraard moeilijk te zeggen vanaf hier... maar ik zou eerst daar even kijken... > in de kofferruimte heb je een deksel (onder de vloerkleed) haal die eerst maar los.. en dan even de stekker bekijken/schoonmaken op de benzine pomp (waar ook de meter in zit van je brandstof hoeveelheid > weerstand)

uiteraard kan je als je de bedradings-schema's hebt ook simuleren of die dan via 12 volt wordt aangestuurd... :lol:
Door janvdam
oke bedankt! die ga ik zeer zeker even controleren! kan het wezen dat de stekker geoxideerd is? want dan kijgt hij ook geen stroom om door te pompen toch? lijkt me?

en bij de zekering kast.... de zekering van brandstofpomp.... zit daar ook de flotter op? als die kapot is hoort de auto toch geen brandstof te krijgen... en dus ook niet willen rijden?
Door ATi
Jah dat klopt!

maar op die stekker (op de brandstofpomp) zitten ook de draden voor het vlotter, en wie weet is het vlotter defect en of daar corrosie op de stekkers???

tuurlijk kan het ook gewoon in de meter zelf zitten, maar dat is nu moeilijk te bepalen...

meten is weten...

als ik morgen even een uurtje verveel kan ik even in de schema's kijken welke draadkleuren dat zijn...
Door janvdam
oke is goed! alvast bedankt!...

ik zal nu eens ff die kap eraf halen en de stekker even schoonmaken. kijken of dat werkt. ik had namelijk gelezen als het in het dash zit dat je temp meter er ook mee stopt. en die doet het nog gewoon bij mij.

maar alvast bedankt
Door ATi
Schema 1 = Zie je bedrading Fuel pomp en Level Meter (dashboard)

draad - lilac/zwart gaat naar > Stekker M3 (zekeringkast) op pin 3 deze wordt doorgelust > (zekeringkast) Stekker U1 pin 12 en komt weer uit op klokkenpaneel stekker T28 (klokkenpaneel) pin 21

Zie foto zekeringkast:
Bijlagen
Zekeringkast Golf 3 - Vento & Passat.JPG
Zekeringkast Golf 3 - Vento & Passat.JPG (71.64 KiB) 929 keer bekeken
Fuel pump & Level sensor.JPG
Fuel pump & Level sensor.JPG (44.43 KiB) 929 keer bekeken
Fuel pump & Level sensor_1.JPG
Fuel pump & Level sensor_1.JPG (84.57 KiB) 929 keer bekeken
Door janvdam
oke... HELP..... ben wel handig met dingen sleutelen.....en doen.... maar tekeningen...... begin me er niet over... welke draad moet ik bekijken? heb net de stekker los gehaald... schoongemaakt maar blijft weigeren
Door ATi
Wordt een gevalletje meten is weten ben ik bang...

anders zoeken speld in een hoooooooooooooiberg...

je kan de klokkenpaneel eens een keer uitbouwen! mischien dat daar wel een stekker er niet goed opzit, anders wordt het echt meten is weten...
Door janvdam
was al bezig met dashboard... maar krijg die verdomde plastic kap niet los. die ook over je lucht roosters loop. met wat zit dat vast joh? haast nog erger dan me remmen :P
Door ATi
Volgens mij zit dat geklikt, maar weet het niet zeker, heb nog nooit zo'n klokkenunit los gehad bij zo'n model wagen als wat jij hebt... heb je wel zoveel mogelijk delen rondom de unit weggehaald (lichtschakelaar en dergelijke? > zit vaak bij een golf in de weg)
Door janvdam
heb alles erom heen weg gehaald. maar het ergste is ik ben nog niet bij de teller unit! die grote plastic kap die loopt van links kachel rooster helmaal naar rechts... krijg hem totaal niet eraf!
Door ATi
Zal er dan toch helemaal uitmoeten als ik de tekening zie:

ik heb geselcteerd op jou bouwjaar (95) en dan zegt ie dat 5B daarmee vast zit... :lol:
Bijlagen
Dashboard Passat.jpg
Dashboard Passat.jpg (132.37 KiB) 922 keer bekeken
Door ATi
Daar moeten schroefjes zitten... en of geklikt! kan niet anders... je ziet namelijk op die tekening ook een gaatje onder dat kachel rooster... op tek en dan nr: 5B

zie oude type dashboard (nr: 5) en dan nr: 17
Door janvdam
heb ff een foto gemaakt. want is een usa model niet anders? ik heb maar twee schroefjes voor die plastic kap... meer niet. als ik die eruit heb kan ik nog niks beginnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door janvdam
die plastic kap bedoel ik die van links naar midden loopt. die rondom de luchtroosters zitten. die krijg ik nver niet los