Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Vr6-Limburg
Ik zal me effe voorstellen: Ik ben Robin, 18jaar en woon in Sittard (Z-Limburg) heb sinds 3 weken een vr6 gekocht met 188xxx km op de klok, mooi breedsetje erop, en leder interieur. Koni gele schokbrekers.

Echter heb ik maar 3 weken kunnen rijden. De auto ging af en toe lastig in zijn achteruit, verder geen aandacht aan besteed. Tot vorige week vrijdag, ik reed, schakelde terug, opeens hoorde ik een ligt krakend geluid, alsof iets was afgebroken in de v-bak, vervolgens rook ik heel sterk de v-bak olie geur. En ja hoor, achter me was een heel spoor met bak-olie. Heel voorzichtig naar huis gegaan, alle olie uit de v-bak is weg. Dus dan maar een andere bak gehaald.

Nu is mijn vraag, wat is de beste manier voor de bak te vervangen? Motor demonteren, O.I.D. De snelste manier bedoel ik dan, hopelijk hebben jullie hier antwoord op. Mvg Robin
Door Vr6-Limburg
De persoon met wie ik dat wilde doen, had idd ook deze manier. Kan iemand mij vertellen wat het probleem met mijn v-bak is, de prise-as keering misschien ? Want hij schakeld niet anders als voorheen en maakt ook geen gekke geluiden meer, alleen de olie komt als water eruit. Bij het vliegwiel.
Door clown25
heb het zelf gehad als jou ook bak stuk gelopen ook alle olie er uit gelopen en toch nog goed kunnen schakelen niks aan de hand ook nog kunnen rijden

toch bak er achter weg gehaalt en toch een groot gat er in zitten

Afbeelding

zo zag mijn bak er uit
Door Vr6-Limburg
Heb de motor eruit gehaald, bak omgelegd, zat een gat in, het blok er weer ingehangen, morgen afmonteren. Echt bedankt jongens!
Door Vr6-Limburg
Gister testgereden ermee, 70km probleemloos gereden, daarna bij het stoplicht ineens een tikkend geluid, vervolgends werd het steeds erger, auto aan de kant gezet. Toen een bergje af laten rollen, met de motor uit, geluid is was nog er nog steeds. Vervolgends de auto opgekrikt wiel romdgedraaid, en het komt links waar de aandrijfas in de bak gaat. Als je het wiel rustig draait hoor je trrrrrr, als je rijdt hoor je toktoktoktok. Iemand zei al het diff, of het lager van die flens waar de aandrijfas op geschroeft wordt. Wie o wie kan mij helpen?

Edit: als ik een constante snelheid houdt of ik accelereer hoor je het geluid niet.