Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Jefreyk
Was bezig om de keering van de aandrijfas te vervangen bij mijn Golf 2 VR6. Ging allemaal goed totdat ik bij de flens kwam.. Heb de How-To gebruikt van MK2-VRT, en daar zit de flens met een Cir-clip vast. Alleen bij mij zit die er niet? Wie weet hoe ik dat los kan krijgen. Zo ver ik weet is het een CCM bak, alleen zie je op de foto weer een O2A code staan.. Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt :wink:
IMG-20120708-00089.jpg
IMG-20120708-00089.jpg (2.51 MiB) 1446 keer bekeken
Door ATi
02A = Bakbehuizing
CCM = Type (inwendig)

B.v.

Corrado heeft ook een 02A bak, maar de aanduiding/type is AGK. Je kan dus zeggen dat de behuizing gelijk is, maar de inhoud kwa tandwielen is anders

zie foto, nummer 25 is een bout en nr 8 is de borging
Bijlagen
02A - CCM.JPG
02A - CCM.JPG (87.4 KiB) 1434 keer bekeken
Die ringen moet je voor zover ik weet gewoon door de spline heen trekken. die clips gaan dan ook kapot, en moet je dan vervangen bij het terugzetten ervan.
Teminste, zo zat het bij de Transporter T4 met de aandrijfassen. (zelfde bouwjaren, dus zou me heel erg verbazen als ze 't hier anders doen. :mrgreen: )
Dus als ik het goed begrijp moet ik die flens er met veel kracht uit trekken? Dan zal ik ook wel een andere keering moetten bestelen dan? Heb namelijk de keering die met een cir-clip vast zet gekocht #-o
Dat volgens mij het probleem, als je bij mij op de foto kijk dan zie je helemaal geen boutje zitten zoals bij ATi op de afbeelding. Of begrijp ik het helemaal verkeerd? Het lijkt wel alsof het een geheel is (flens met bout)
Nee, ik denk dat het plaatje niet klopt, dus dat er toch geen boutje in zit.

Het typenummer van de flens is 02A409355A

Bij een ander plaatje wat ik bij dat nummer vind, zie ik helemaal geen bout zitten
Afbeelding

Dan is het dus gewoon trekken.

edit: juist ja, VAGCAT zegt dat die bout alleen op CDA en ASD bakken zit... niet op CCM en CGN

edit 2: dus eigenlijk heb ik hier jou een beetje onnodig angstig gemaakt. Sorry daarvoor :/
Bedankt hier heb ik wat aan =D> toch wel een beetje opgelucht nu :)

Heb er inmiddels een breekijzer achter proberen te zetten omdat hij toch wel heel vast zit, maar hij komt maar niet los! Is hier speciaal gereedschap voor nodig ofzo?
Door ATi
02A - CCM bak...

dit is mijn reserve bak... :lol:

dus er zit dan geen bout in... wel appart, want ik had in etkatje gekeken onder CCM 02A... maar goed plaatjes zeggen niet alles :lol:
Bijlagen
PC180646_(Custom).JPG
PC180646_(Custom).JPG (148.39 KiB) 1384 keer bekeken
Er zomaar gewoon uittrekken gaat niet lukken denk ik, heb al meerdere keren geprobeerd, ook door sleutel 32 er achter te steken en met mn voet te trappen maar geen succes #-o, ook niet met breekijzer..

En eraf tikken gaat ook niet, ik kan er gewoon niet bij :|
Heb ooit weleens zo iets gemaakt om een lager er uit te tikken. Zal het wel is omfabriceren naar een flens slag trekker ofzo iet. Laat het weten als het gelukt is, bedankt voor jullie reacties!
=D>