Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door master00
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, rijdt de auto niet rechtdoor wanneer ik mijn handen van het stuur haal. Hij trekt voornamelijk naar links, maar ook soms naar rechts. Bij hard optrekken/remmen is dit erger. #-o

eigenschappen van de auto:

- verlaagd( met een schroefset geloof ik)
- Recent uitgelijnd
- Rechter voorband is vervangen door een 2e handse vanwege een lek. Deze is aan de binnenkant schuin afgesleten.
- Heeft wél direct stuurgedrag

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Door Jochem
draagarmrubbers is een beruchte
verschil in hoogte links en rechts van schoefset
achterasrubbers kunnen ook uitmaken
fusee- en stuurkogels

als iets niet helemaal goed vast zit, kan het loskomen, wat levensgevaarlijk is.

ofwel alles goed nakijken.
Door master00
De hoogte van de schroefset zal ik zo gelijk nakijken.

Kan je de draagarmrubbers alleen zien door de auto op een brug te zetten? die zitten toch onder de auto?
en de stuurkogels en fusee kogels, hoe kan je die op slijtage nakijken?
Door master00
Aan de hoogte van de schroefset ligt het niet. Deze staan aan beide kanten even hoog

Hoe kan je die draagarmrubbers en de andere euvels het beste checken? Ik weet niet waar die in de auto gemonteerd zijn :oops:
Door ericos00
Denk toch echt uitlijnen.

Heb het met mijn corrado vr6 ook gehad.

Ben 5x heen geweest uit te lijnen. werd me op het laatst verteld dat de bandmaat de groot was om uit te lijnen #-o 215 was het :roll: .

Misschien is die van jou net zon prutser? en zou je het even bij iemand anders moeten proberen en iets meer ervoor betalen.. weet je iig zeker dat het goed is.
Door master00
Het probleem lijkt mij niet meer te zitten in het uitlijnen. dit is nu 2x gebeurd. FDe laatste keer is er niets veranderd aan de 'instellingen' Ik heb er ook een uitdraai van gekregen.

Jullie hebben het over het subframe: welke onderdelen vallen hier precies onder? Is er een juiste volgorde om alles na te lopen?
Door tempel
Misschien toch eens een paar goede voorbanden monteren, de basis is al niet goed.
Uitlijnen zit wel degelijk verschil in, de ene bandenboer kon bij mij camber niet goed krijgen. Kuil, de volgende vroeg zich af wat het probleem was, stelde hem af en klaar.
Door klamath
Ik zou de draagarm rubbers nakijken, zoals jochem al aangaf. (de schanierpunten waarmee de draagarmen aan de auto vast zitten. )
als die veel speling hebben gaat die alle kanten op.
Je kunt ook als de auto ook het voorwiel naar voren en achteren proberen te drukken. dit zou t.o.v. de wielkast niet teveel (ook al helemaal neit makkelijk) mogen bewegen.
Door master00
Misschien dat dat het is! ik kan mij nog herinneren dat hij wat aan het wiel sjorde. er zat wel iets speling in.

Wat gaan deze draagarmrubbers mij ongeveer kosten om te monteren etc? is 2ehands een optie?
Door klamath
2e hands zou ik niet aan beginnen.
je kunt wel 2e hands een setje draagarmen scoren, en daar zelf de rubbers in persen. (met een beetje frustratie, krijg je ze er ook gewoon goed in mbv een bankschroef en een paar houtklosjes.

Ik heb de draagarm rubbers van m'n zusje's Golfje vervangen. was hier een middagje mee bezig. (o/a omdat ik het subframe recht moest zetten omdat de passing van de powerflex rubbers nauwer was hiermee. stelletje knooierds bij VW. :lol: )
Als je een beetje handig bent, is dat makkelijk zelf te doen.
je zult alleen wel opnieuw moeten uitlijnen als je ze er onder hebt zitten. mja, dan zou het ook goed moeten zijn.
Door Jochem
Draagarmrubbers zelf doen is niet zo moeilijk.
Wel opletten dat je ze op de goede manier plaatst. Dus openingen net zo als ze bij de oude zaten.

edit: als hij opgekrikt is, hangt je demper ook gewoon los, dus logisch dat je speling hebt. Draagarmrubbers moet je echt lokaal met een koevoet iod wrikken om goed te zien.
Door marc
Uhhh kijk je remmerij eens na miss dat de klauwen vast zitten, heb het zelfde probleem gehad en ook meerdere malen uit gelijnt maar dat hielp ook nie en na het schoonmaken en vrijmaken van de klauwen was het euvel bijna weg.
Het kan miss ook aan je dom lagers liggen want die roesten ook vaak vast zodat je veren niet meer lekker kunnen draaien.
suc6