Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door oppertodd
#248144
Goeiedag,

ik heb weer een probleem, het volgende:
Ik heb in m'n golf 3 vr6 ('92) een camco rs720. Deze zit er al trouwens ongeveer 6 jaar in.
Als ik m'n auto buiten heb in dit warme weer en de zon schijnt er fel op, dan brandt de zekering van ontgrendeling door.
Dit gebeurt op het moment dat ik op het 'ontgrendel' knopje druk.
Op alarm zetten (en vergrendelen) is geen probleem. Het gaat dus om het moment van ontgrendelen.
Wat ook niet onbelangrijk is om te vermelden is dat als het weer wat afkoelt en het is niet meer zo warm buiten en ik vervang de zekering dat de ontgrendeling het weer doet.

Ik denk zelf namelijk dat bij warm weer er iets uitzet in de kabelboom dat dan de sluiting veroorzaakt.

Maar ik heb totaal geen verstand van elektronica.
Dus eigenlijk zoek ik iemand die mij kan en ook wilt helpen met het zoeken of er ergens een kabelbreuk in de kabelboom zit. En natuurlijk tegen vergoeding.

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Todd
#248151
Ik zou eerst eens de centrale vergrendelings pomp vervangen door een andere. kans is redelijk groot dat het hem daar in zit. Deze zal meer beïnvloed worden door warmte als de kabelboom lijkt me. :)
#248173
klamath schreef:Ik zou eerst eens de centrale vergrendelings pomp vervangen door een andere. kans is redelijk groot dat het hem daar in zit. Deze zal meer beïnvloed worden door warmte als de kabelboom lijkt me. :)
Ik ga jouw advies van de week uitproberen.
Gisteren heb ik een nieuwe (misschien wel de tiende nu) zekering erin gedaan.
Voor de zekerheid heb ik de vacuümpomp die rechtsachter in de kofferbak afgekoppeld, wat dus inhoudt dat hij niet meer vergrendeld en ontgrendeld wordt, op het moment dat de knopjes ingedrukt worden.
De zekering brandde toen niet door..
Ik dacht toen, ik koppel de vacuümpomp weer aan en toen brandde de zekering weer door op het moment van ontgrendelen.
#248174
Goed verzonnen. :) Heb de kabelboom in ieder geval al uitgesloten.

Zoals ik al zei, ik verwacht zelf dat het de pomp is. (je kunt er wel van uit gaan dat originele er nog in zit, en die heeft al best veel meegemaakt zo onderhand.)
#248175
klamath schreef:Goed verzonnen. :) Heb de kabelboom in ieder geval al uitgesloten.

Zoals ik al zei, ik verwacht zelf dat het de pomp is. (je kunt er wel van uit gaan dat originele er nog in zit, en die heeft al best veel meegemaakt zo onderhand.)
Hmmm we weten het nog niet zeker he...
is het nu juist niet zo dat nu uitgesloten is dat de fout niet bij de alarmmodule ligt trouwens, maar daarna?
Ik ga van de week een andere vacuumpomp aansluiten.
#248178
Nouja, de alarm module hangt letterlijk parallel aan de schakelaartjes die in de bestuurders en bijrijders deuren zitten. (in de sloten.)
Dus met alleen de vacuum pomp los gekoppeld, zou de zekering er gewoon uit meoten gaan als je de CV bedient. (de hele kabelboom word nog steeds gewoon odner spanning gezet. de pomp triggert gewoon op een 12v puls op en open of sluiten draad. )

Maargoed, Zo'n pompje kun je erg schappelijk 2e hands krijgen, dat scheelt gelukkig wel. :)
#248190
klamath schreef:Nouja, de alarm module hangt letterlijk parallel aan de schakelaartjes die in de bestuurders en bijrijders deuren zitten. (in de sloten.)
Dus met alleen de vacuum pomp los gekoppeld, zou de zekering er gewoon uit meoten gaan als je de CV bedient. (de hele kabelboom word nog steeds gewoon odner spanning gezet. de pomp triggert gewoon op een 12v puls op en open of sluiten draad. )

Maargoed, Zo'n pompje kun je erg schappelijk 2e hands krijgen, dat scheelt gelukkig wel. :)
Ik heb zonet 2 vacuumpompjes uitgeprobeerd.
Allebei doen het niet met ontgrendelen. En wederom 2 zekeringetjes verder....
Ik denk toch dat het in de kabelboom ligt ergens....
Niemand die verstand van auto elektronika heeft die mij kan helpen?
#248191
Als je er zeker van bent dat het de kabelboom is, nalopen dat ding.
Kabelbomen (in deze auto's.) gaan eingenlijk nooit kapot als ze gewoon origineel gelaten worden. (dus originele bevestigingen etc.)
Stekkers zijn wel wat gevoelliger, maargoed, die zitten allemaal binnenin de auto, dus lijkt me niet.
Ofwel gewoon de kabelboom nalopen, op zoek naar niet originele stukken. zou je 't probleem in no-time gevonden moeten hebben.
#248219
Ik zou dus niet weten hoe? Ik heb echt dus geen verstand van elektronica....
Misschien dat iemand het samen met mij wilt natrekken.

klamath schreef:Als je er zeker van bent dat het de kabelboom is, nalopen dat ding.
Kabelbomen (in deze auto's.) gaan eingenlijk nooit kapot als ze gewoon origineel gelaten worden. (dus originele bevestigingen etc.)
Stekkers zijn wel wat gevoelliger, maargoed, die zitten allemaal binnenin de auto, dus lijkt me niet.
Ofwel gewoon de kabelboom nalopen, op zoek naar niet originele stukken. zou je 't probleem in no-time gevonden moeten hebben.
#248294
Vanmiddag heb ik weer een paar nieuwe zekeringen gehaald.
Ik wilde (nog een keer) uitproberen om zeker van de zaak te zijn of de zekering ook doorbrand zonder dat de vacuümpomp aangesloten is.
Dus met nieuwe zekering erin pomp niet aangesloten.

Toen ik een nieuwe zekering erin had dacht ik, ik heb toch 24 van die zekeringen gekocht, effe testen... (dus met de pomp nog wel aangesloten).
En wat denken jullie.... HIJ DOET HET!!!!
Pfffffffffff... :? :? :? :?
Ja nou ja... Zoals ik het al eerder heb verteld, het gebeurt alleen als de zon fel op de auto heeft geschenen en als het warm weer is buiten. Laatste paar dagen is het flink afgekoeld buiten dus....
Ik weet zeker als het weer wat warmer wordt of de zon heeft flink op de auto geschenen, dat de zekering zo weer doorbrandt.

Wordt vervolgd....