Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Dennis-Mash
Sinds ik de Corrado weer uit de winter stalling heb gehaald loopt de olie temperatuur vaak hoog op. Regelmatig zit hij aan de honderd graden en af en toe tikt ie de 108 of 110 aan.

Hoe rustig ik dan ook rij om hem af te laten koelen, het duurt een eeuwigheid voor hij zich zelf heeft terug gebracht naar een, naar mijn mening betere temperatuur, van 90 a 94 graden.

Dit probleem had ik vorig jaar nauwelijks, enkel met zeer benauwde dagen zoals vandaag, maar dan vind ik het ook niet vreemd, warme lucht koelt immers slechter. De olie die ik vorig jaar gebruikte was het zelfde, namelijk 10w40 semi syntetisch van MPM Oil. Enkel heb ik de motor een 1000km geleden gespoeld maar daarvoor met de olie van vorig jaar had hij het ook al.

Omdat ik het vreemd vind dat hij plotseling minder goed koelt naar mijn mening en ik deze gang van zaken niet echt plezierig rijden vind wil ik het systeem graag eens testen op eventuele gebreken maar ik heb zo niet echt een idee hoe dit te doen. Dus misschien dat iemand hier tips en uitleg voor kan geven?
Door PaulusB
Ik had dat ook bij mijn Corrado dit was bij mij een massa probleem ik heb extra massapunt achter op het blok aangebracht en walla 10 graden minder. Ook hebben we het massa punt voor het blok schoon gemaakt.
Door klamath
Idd, ik zou stekkertjes etc nakijken. (stekkertje op de voeler en massa van de motor zijn iig de eerste aandachtspuntjes. En uiteraard de T42 stekker. )

Ik denk ook dat het een electrisch 'probleempje' is, en niet de daadwerkelijke temperatuur.
Door Dennis-Mash
Oke, een elektrisch probleem zou zeer zeker kunnen. En misschien is het ook wel mogelijk dat de massa van het blok slecht is geworden na 6 maanden stil te hebben gestaan.
Door ericos00
Ik heb hetzelfde gehad, na een lange stalling.

Mijne gaf steeds 113/116 aan. Toch later zo opeens niks meer aan de hand :)