Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door NiXeC
Hey allemaal,

Ik heb een 2.9 dis motorblok alleen nu ben ik er achter gekomen dat ik een verkeerde computer heb namelijk een AF (volgens mij is dat een 2.8 rotor computer?)
Is dit schadelijk voor mijn motor want hij doet het wel gewoon! zo ja heeft iemand een goeie 2.9 dis computer liggen die ik dan eventueel kan overnemen? :)

Thanx alvast! :D
Door Jochem
een rotor computer werkt niet op een dis, dus je zal wel iets verkeerd bekeken hebben ;)
Door Jochem
ik bedoel bij de informatie dat jouw code zou duiden dat het een rotor ECU is.

een rotor ecu werkt niet op een dis. mist gewoon simpelweg signalen voor de dis.
Door NiXeC
owkeej ik dacht namelijk dat AF een rotor onsteking was voor een 2.8
heb een paar foto´s toegevoegd :)
Bijlagen
IMG_0230.JPG
ECU
IMG_0230.JPG (1.77 MiB) 452 keer bekeken
IMG_0228.JPG
ECU
IMG_0228.JPG (2.39 MiB) 452 keer bekeken
Door klamath
Een DIS blok loopt echt wel op een Rotor ECU. Heb zelf per ongeluk al eens een verkeerde uit de stelling gegrepen hier. :mrgreen:
Loopt alleen als een ziekenhuis. (zal wel maar op 2 cilinders lopen dan of zo.)
Heb er niet mee gereden, en heeft ook maar heel even zo gedraait, maar 't liep wel. :lol:
Door clown25
klamath schreef:Een DIS blok loopt echt wel op een Rotor ECU. Heb zelf per ongeluk al eens een verkeerde uit de stelling gegrepen hier. :mrgreen:
Loopt alleen als een ziekenhuis. (zal wel maar op 2 cilinders lopen dan of zo.)
Heb er niet mee gereden, en heeft ook maar heel even zo gedraait, maar 't liep wel. :lol:

tim dan ben jij de eerst zkkr waar bij de motor het wel doet

als ik die af ecu op mijn rotor blok zet doet hij niks hoor

en zet ik die af ecu op een dis blok start hij echt wel
Door klamath
Ik had ook een Rotor ECU op m'n Dis blok, niet andersom. :) Denk dat het hem daar in zit.
Door NiXeC
Maar wat ik hier dus uit begrijp heb ik een andere ecu nodig? Hij loopt er trouwens perfect op hoor en niet op 2 cilinders :wink:
Door Jochem
waarom zou je een andere ECU nodig hebben als je motor perfect loopt :-k
Door NiXeC
Eentje die hoort bij een 2.9 dis motor (meen uit 94/95) kan ik eventueel nog laten opzoeken dmv code/streepjes code op zijkant kleppendeksel!?
Door Jochem
als je toch bezig bent... regel dan 268 graden nokken en 2.9 inlaatspruitstuk (of nog beter, een schrick) en laat een chip op maat maken