Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door BadKarma
Hallo,

mijn VW Golf 3 VR6 uit '92 liep weer helemaal perfect,
alles was weer in orde,
tot er een tijdje terug een aantal problemen opdoken.
Als ik volgas geef valt soms de muziek weg.. en het ABS lampje blijft branden.
Mijn ingeving was dat hij hem dus volledig leegtrekt.. en dat het misschien aan de dynamo kon liggen.

Ik heb gekeken of deze voldoende bij laadt, en dat deed hij wel..
Toen ik alles binnen in de auto aan zette (alle lichten aan, kachel vol aan, radio aan) toen had hij het al moeilijker..

Is er iemand die me kan helpen?

mvg Jos
Door tempel
Komt me bekend voor , als je alle stroomverbruikers aanzet, gaat de auto ook onregelmatig lopen? Indien dat het geval is , is je dynamo overleden.Hoeveel volt levert hij?
Door BadKarma
Ik heb ook een Alarm klasse 3 aangesloten. Nou loopt een 92'er altijd wel wat onregelmatig.. heb laatst mijn LMM vervangen en toen liep de auto wel weer heel netjes.
Als ik alles aanzet schommelt het toerental wel heel eventjes ja. Normaal gesproken gewoon zo'n 14 volt, maar als alles aangaat schiet hij naar 12 ofzo. Mijn verlichting gaat er ook een beetje minder fel van schijnen op het ritme van het schommelen van de toeren
Door BadKarma
geen idee, daarom vraag ik het hier..
Maar als ik geen goede massa zou hebben zou de auto toch ook wel verrot moeten lopen?!
dat doet ie nu absoluut niet.
alleen dat probleem met de radio en de ABS..
Door BadKarma
Okee ik zal er nog eens naar kijken maandag op de zaak,
wat ik er ook wel bij moest vermelden is dat de accu snel leeg lijkt te zijn.
accu is net nieuw.
vandaag was ik een tijdje bezig met de radio om uit te sluiten of hij nergens kortsluiting maakte,, daarna heb ik een kwartiertje de radio aan gehad toen ik bezig was voor dat ABS lampje. Toen startte de auto alweer moeilijker
Door BadKarma
Okee, bedankt voor de reacties, ik ga er maandag mee aan de slag en zal dan laten weten of het iets heeft uitgehaald
Door BadKarma
Net nog even gekeken, draad die naar mijn dynamo loopt (klein zwart) is behoorlijk gaar, ligt gedeeltelijk blood. Dan voor alsnog vreemd dat mijn ABS lampje ineens brandt. Misschien toch echt iets met de ABS..
Door ATi
Als de dynamo spanning laag is gaan diverse ECU apparaten in de stress ABS module staat er bekend om, dus is het best mogelijk dat het ABS lampje gaat branden