Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Larsg1994
Beste leden,
Sinds begin januari heb ik een Volkswagen Polo als leasewagen. Ik ben super tevreden, maar enkel de bluetooth vertoont kuren. Geregeld komt het voor dat, na het starten, de bluetooth niet ingeschakeld wordt. De auto geeft dan aan dat 'Telefoon is niet beschikbaar', en op mijn telefoon is de auto dan niet vindbaar. Probeer je de bluetooth instellingen te vinden, dan kom je er niet en zegt de auto dat bluetooth niet ingeschakeld kon worden. Dit probleem doet zich enkel voor als ik de auto instap en start. Herstarten verhelpt het probleem niet. Overigens werkt het vaak een paar uur later wel weer, als ik de auto start. Als het wel werkt, lijkt het overigens goed te werken. Daarnaast komt het ook geregeld voor dat de bluetooth wel ingeschakeld kan worden, maar dat alle instellingen en telefoonkoppelingen gereset zijn. Dit is helaas een zeer storend probleem, aangezien ik veel onderweg ben en ook geregeld moet bellen in de auto. Naar mijn idee is de bluetooth module van de auto defect.

Op internet lijkt het probleem zich vaker te hebben voorgedaan, maar een oplossing is niet voorhanden. Het probleem is vergelijkbaar met wat er in dit filmpje gebeurt: https://www.youtube.com/watch?v=xpeeXKVP6GI .

Weten jullie hier wellicht raad mee? Uitleggen aan de dealer is ook ingewikkeld, omdat het probleem zich niet iedere keer herhaalt maar het afwisselt tussen wel en niet werken.
Door PaulusB
Bij de vorige generatie vag auto helpte het nog wel eens om de Bluetooth module los te koppelen dan auto even aanzetten
Daarna auto uitzetten module stekker er weer in en alles was weer oké. Geen garantie natuurlijk het is te proberen.

Of als het onderdeel is van de radio die resetten en alle profielen verwijderen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Door Kietje
Bij Bluetooth problemen is het meestal omdat je telefoon een update heeft gekregen waarbij ook het bt protocol veranderd is.
Wat vaak helpt is, wis je telefoon uit je auto (gekoppelde apparaten), start je telefoon en je mediasysteem (laat het systeem uit voor een paar minuten) opnieuw op en pair je telefoon opnieuw.
Kost niks en werkt vaak.