Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door bauwser
Na 6 weken de bora te hebben, baal ik toch wel van want de ketting hoor je steeds meer ratelen.
Toen ik hem kocht vond ik het wel meevallen maar moet denk ik nu toch al vervangen worden!

Een vriend van me heeft een garage bedrijf dus dit klusje kunnen we zelf als het goed is!
Maar mijn vraag is eigenlijk.
Wat moet er meestal allemaal vervangen worden?
De krukas keerring ook?

Hoe kun je het beste deze klus klaren? Alleen bak eraf of toch heel de motor eruit?

Iemand ervaring??
Door benvr6
ja blok eruit bak eraf,op tijd zetten nieuwd spullen erop gewoon alles vervangen van de disfributie incl krukaskeering.
alleen heb ik ergens eens gelezen dat de nokkenastandwielen ook wel eens vervangen worden en appart op tijd gezet moeten worden zat iig anders dan een 12v daarom doe ik het niet heb nog geen proef blok gehad haha
laat wel even weten hoe het af loopt
Door ATi
Als je zelf al twijfeld, zou ik er niet aan beginnen, tis net wat ben zegt even wat anders dan 12v VR6... :) er is hier wel ergens een topic van (iemand die hetzelf heeft gedaan) maar kan het zo even 1,2,3 niet vinden... #-o :lol:
Door bauwser
Thanx voor de info

Het verschil met die v5 is wel dat bij mij de motor wel dwars ligt.
Dus alleen bak eraf is bij mij al voldoende.
Maar heb dit ook niet vaker gedaan vandaar de vraag of wat makkelijker is

1 monteur uit de garage gaat me helpen, voor het op tijd te zetten enzo.
Dus vandaar dat ik het wel zelf doe, anders zou ik er niet aan beginnen.
Door Jochem
bij een v6 24v moet de nokenasverstelling meestal vervangen worden. dat maakt het duur.
Door Jochem
Als je zo een met kettingverstelling hebt (oude type) zit de geleider vast aan de versteller... en de geleider moet vervangen worden, dus die hele verstelunit!

Erg onhandig ontwerp... gelukkig zijn ze daar snel van afgestapt...

Afbeelding
Door bauwser
Bedankt voor de adviesen!!

Zat te twijfelen maar denk toch idd handiger heel de motor eruit te halen.
Bak lospeuteren wordt toch al een nachtmerrie denk ik

Ben ook beniewd hoe je deze slijtage kunt zien!