Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Gekkemuller
beste vr6gangers,

ik heb een vraag mijn vr6 start als hij koud is in 1 keer (zeg maar binnen 1 sec)
maar als hij warm is doet hij raar dan duurt het wel 8 seconden !? wat kan het wezen?

en kan mijn auto wel eens nagelezen worden door een computer ??
en waar precies zit de aansluiting??
92' rotor harry

mvg jeffrey
Door Mark
Mogelijk probleem vacuum trekken van de benzine tank, in combinatie met een minder functonerende brandstofpomp kan deze klachten mogelijk ook nog wel eens veroorzaken.

vr6 cabrio type 4 :idea: Mark
probleem opgelost bleek dat mijn onder andere luchtmassa meter niet goed deed slecht contactjes!! heb de contactjes schoon gemaakt en weer aangesloten probleem opgelost !!

ik was vandaag trouwens met de 6 bezig omdat mijn kleppendekselpakking stuk is en nu een verkeerde heb grrrrrrr.... maar mijn vraag is ik heb bij mijn carter ontluchting een soort van in elkaar gerommeld kopper draad waar is dat goed voor? en trouwens als ik gewoon normaal optrek stink mijn auto vet naar olie terwijl olie verbruik bijna niets is!! echt niets !! of komt het daardoor kleppendekselpakking ??
Door ATi
Haha

Dat gerommeld kopper draad is een soort wokkel vorm, deze houd de olie die aangezogen wordt voor een groot gedeelte tegen, dus laat hem maar zitten...

En omdat hij olie heeft gelekt kan het best zijn dat je dat nog een tijdje blijft ruiken... olie vebrand niet zo snel, aangezien olie namelijk de motortemp kan overleven... anders zou inwendig ook de olie vebranden...
hee arie,

jah ik was dus bezig met die kleppendekselpakking te vervangen . kwam ik 1 eens dat tegen ik dacht zo ow zeker dat hier een beunhaas is geweest maar gewoon laten zitten !!
echt toen ik ook die pakking er af wou halen scheurde hij helemaal!!! dus vervangen die hap maar moeten ze je wel de goeie geven grrrrr. ben nu op dit moment even de inlaatspruitstuk aan het polijsten. wat een klus jonge jezus!
heb ik de 6 nu eindelijk klaar nokt die relais 109 ermee pfff. als ik wil starten tikt hij als een male!! jah niet best. maar morgen even een nieuwe halen want deze is niet meer te redden. nog wel even geprobeerd tesolderen maar dat wordt niet wat.
beste ati!!

ik heb de relais vervangen van mijn 6 en hij doet het gewoon zoals het hoort en heb inderdaad ook de massa punten op het blok en chassis ook meteen schoongemaakt. nu moet ik nog een nieuwe relais hebben voor mijn brandstofpomp hebben want die doet soms raar. en er zit als ware een nieuwe pomp op hij is nog maar dik 3 jaar oud. trouwens wie woont er vlakbij gieten in de buurt die veel verstand heeft van elektronica als het gaat over natuurlijk een vr6?? want mijn elektrische buiten spiegels doen het niet meer en kan alles proberen zonder enige resultaat.

mvg
beste ati!!

ik heb de relais vervangen van mijn 6 en hij doet het gewoon zoals het hoort en heb inderdaad ook de massa punten op het blok en chassis ook meteen schoongemaakt. nu moet ik nog een nieuwe relais hebben voor mijn brandstofpomp hebben want die doet soms raar. en er zit als ware een nieuwe pomp op hij is nog maar dik 3 jaar oud. trouwens wie woont er vlakbij gieten in de buurt die veel verstand heeft van elektronica als het gaat over natuurlijk een vr6?? want mijn elektrische buiten spiegels doen het niet meer en kan alles proberen zonder enige resultaat.

mvg