Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door timtijger
haha er zat geen stekker op. er zaten wel aan het kabelboompje zegmaar wat ernaartoe loopt. 2 aansluitinkjes. waarschijnlijk van die stekker die ervantussen is...

was al wat teleurgesteld dat hij niet beter liep na het vervangen van de sensor.
nu blijkt dus dat ik de verkeerde vervangen heb. gek ook dat de monteur het niet gezien heeft. die heeft hem uitgelezen en aangewezen... :?
Door Jochem
die blauwe is de ECU sensor... dat is geen optie nee ;)

die is erg belangrijk.
Door marc
Jochem schreef:die blauwe is de ECU sensor... dat is geen optie nee ;)

die is erg belangrijk.
Dan loopt ie toch ook in de nood loop als de ecu geen signaal krijgt van die blauwe???verklaart wel het trage :wink:
Door timtijger
het stekkertje is gewoon hol vanbinnen dus ik kon net zo goed gewoon de draadjes over die pinnetjes schuiven.

heb ze ook al omgewisseld. maar geen resultaat. had wel soms bij het versteken dat de motor opeens 3000 toeren stationair ging draaien. hij krijgt dus wel signaal.

bij het rijden zelf merkte ik niks. 0,0

zou de sensor kapot zijn? loop al 4 dagen bij de vw dealer rold en begin het wel beu te geraken..

ga zowizo morgen even langst om nog is uit te laten lezen. en indien nodig een sensor bestellen.

vroeg me af of ik dit zo mag monteren?
foto volgt. komt van mn gsm

ps: heb ook de accupolen al losgehad zodat de ecu zich reset..
Door timtijger
oke eindelijk geen foutmeldingen meer.

maar hij loopt nog steeds niet lekker. bij normaal rijden gebruik ik 14 liter op 100km.

bij trappen zelfs 17 liter.

hij loopt gewoon te rijk.. snap er niks meer van
Door marc
das wel erg veel :shock:
geeft de mfa dat aan of heb je zelf gerekend?
miss dat de mfa het nie goed aan geeft
Door timtijger
wat hij aangeeft klopt wel redelijk. zie hem ook teruglopen wanneer hij veel aangeeft van het nog stationair draaien.

verder heb ik hem al meerdere malen gereset.