Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door timtijger
hallo mannen

na soms slecht starten van mijn golf vr6 '92. heb ik hem binnen gezet om er is naar te kijken.

omdat mijn waterpomp een gek geluid maakt. heb ik nooit echt kunnen horen of de brandstofpomp wel doet wat hij moet doen.
heb hem dus even losgekoppeld. en tot mijn verbazing hoor ik niks in de buurt van mn blok of waar volgens mij de brandstofpomp zit. ik heb de 2 leidingen los gehaald. er zat wel wat druk op. maar toen ik het contact aanzette kwam er maar een zeikstraaltje uit. pas als ik starte kwam er naar mijn mening genoeg benzine uit.

moet de pomp zowizo aanslaan? ookal is het systeem al op druk? en hoeveel druk moet er op staan? leek alsof ik het gaskraantje van een brommer ofzo half open zette..

bij voorbaat dank
typfouten voorbehouden. gare gsm hehe
Door timtijger
met contact aan kwam er haast niks uit. voor de duidelijkheid.
ook als hij slecht start. draait hij 9 vd 10 keer niet op 6 cillinders. en bij gasgeven valt hij vaak dood

slecht starten lijkt ook veel vaker voor te komen w anneer de tank aan de lege kant is

maar als hij slecht start ruik ik wel beetje benzinelucht...
Door timtijger
ik dacht dat de filter de pomp was haha. kan ik deze horen als ik de tankdop erafhaal normaalgesproken?

de filter verstopt klinkt zo gek nog niet. bij de tank zit ook wel wel wat viezigheid en roest
Door timtijger
ik heb nog 2 vragen.
op de stator zit een aardedraadje. en deze zit nergenst op aangesloten. waar kan ik deze naartoe leggen?

en die 'plofjesdemper' deze is wat vochtig aan de binnenkant. beetje zwarte drap. dacht dat ik had gelezen dat deze droog moest zijn?
sorry voor de vele vragen. heb er nog niet zoveel verstand van.
alvast bedankt
Door ATi
aarde-draad rotor, hoort aan het huis van de rotor-toren (zit aan de onderkant)
plofdemper zal wel vol zitten met drap (sludge) > = olie en vocht, deze moet wel beetje opgedroogt zijn, anders kan die door de warmte dus zo gezegd ploffen... haha
Door Mario
timtijger schreef:ik dacht dat de filter de pomp was haha. kan ik deze horen als ik de tankdop erafhaal normaalgesproken?

de filter verstopt klinkt zo gek nog niet. bij de tank zit ook wel wel wat viezigheid en roest
Als je je contact aanzet, dan zou je de brandstofpomp ca. 2 sec. moeten horen. Dat is om er druk op de leiding te kunnen zetten.
Door timtijger
ik ga zo nog is luisteren. de grote stekker van het blok. die je erof draait zegmaar. was 1 puntje een beetje geroest. ff schoongemaakt. mscheelt hopelijk ook;-)
Door THE-WISHMASTER
Mario schreef:
timtijger schreef:ik dacht dat de filter de pomp was haha. kan ik deze horen als ik de tankdop erafhaal normaalgesproken?

Als je je contact aanzet, dan zou je de brandstofpomp ca. 2 sec. moeten horen. Dat is om er druk op de leiding te kunnen zetten.
Nope dit is zeker niet bij alle vr6en het geval.
Bij de mijne deed hij het ook maar een fraktie van een seconde.
En zeker geen 2 sec nog niet eens 1 sec.
Ik had ook slecht starten na pomp en leidingen te hebben vervangen had ik geen problemen meer :wink:
Door tempel
Als je filter niet te best meer is , hoor je de pomp wel in de auto. Vooral als je tank 3/4 leeg is :lol: Ik weet er alles van , heb benzinefilter net (ALI) laten vernieuwen.Heb de pomp nog niet weer gehoord.Had het filter nog nooit vervangen en heb de auto bijna 8 jaar en het ding start altijd.