Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door marc
Weet iemand als ik zonder problemen kan rijden op E10?
Ik lees er heel wat over maar tis mij nie echt duidelijk :?
Door klamath
Niet doen. Zit teveel Ethanol in, waardoor rubbers oplossen. (die zijn namelijk niet ethanol bestendig,.. iig niet echt. )
Dus de dichtingen in de brandstofpomp en de o-ringen rondom de injectoren zullen oplossen, of iig vrij vlot ondicht worden.

Volgens mij hebben ze dat spul alleen maar bedacht om oude auto's van de straat te krijgen of zo. :P (nouja.. zijn blijkbaar ook genoeg nieuwe auto's die er slecht tegen kunnen.)
Door marc
Nou had al wat getankt daarom maar dan gooi ik hem ff vol met gewone benzine
Door klamath
een keertje zal nog niet zoveel kwaad kunnen denk ik. maar zou het beslist niet teveel tanken. de rubbers van je brandstof systeem zijn gewoon niet bestand tegen ethanol.
Door marc
nee daarom had ik der ook nie zo veel in gedaan maar ja je bent nederlander en ons bent zunig he hahahahaha, volgende keer de iets duurdere variant maar weer :wink:
Door Jochem
E10 is de 'balans' brandstof.

't is eigenlijk gewoon een trucje om het octaangetal (RON/MON) van slechtere benzine omhoog te krikken.

Maar het is geen E85, dus je hoeft je systeem niet ernstig aan te passen.

Volgens mij moet E10 op de meeste benzineautos gewoon werken, zonder het systeem extra te beschadigen.
Bel VW anders op.
Door marc
heb ff bij de dealer gevraagd maar die zeggen niet doen, vw heeft het nog nie vrij gegeven.
Zal nog eens bij een ander vragen.