Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door wasco
hey mannen toch ff hier vragen!

mijn vr6 stuurt naar links lekker licht! naar rechts niet!

gaat om een 2,9 abv motor zonder airco! tussen de dynamo en servopomp kun je de snaar met veel kracht bij gewoon 180gr omdraaien dus de voor kant richting het blok laten wijzen!

wat is vervangen of geprobeerd !
-olie wissel van euro fluid c naar kroon special fluid
-riemspanner
-dynamo
-stuurpomp is nog onderweg!
-ontluchten!

je hoort de pomp wel zoemen naar links maar naar rechts zachtjes!\

toeren maken heeft wel nut maar niet afdoende het verschil blijft overduidelijk aanwezig...

:mrgreen:
Door Sven-GTI
Dit kan ook aan je stuur zelf liggen, is vanbinnen eigenlijk een hydraulische cilinder.
Als het goed is heeft deze 2 tegenover gestelde seals, als er eentje lek is dan stuurt de ene kant wel soepel, andere kant niet.

Hij hoeft buitenlangs niet te lekken maar kan wel intern over de seal lekken.
Door Sven-GTI
Ja dat ja, kon er ff niet opkomen. Dit is gewoon een soort hydraulische cilinder van binnen als ik het goed weet.

Als het je pomp was dan stuurde die naar allebei de kanten niet, dus dat is al uitgesloten, en je systeem is ook nergens lek neem ik aan :P

Dan blijft er nog maar 1 ding over :)
Door Sven-GTI
Valt op zich redelijk mee om te vervangen ;) + een stuurbekrachting is lekker makkelijk te ontluchten :D
Door klamath
geen idee of er verschil in zit. heb zelf tot nu toe alleen nog maar de gladde gezien.

maar wat je wel kunt doen, is de voorkant van de auto op bokken zetten, met de wielen dus van de grond. de motor laten lopen, en dan gewoon heen en weer sturen. (onbelast dus.)
Dan circuleer je de olie erg mooi door het systeem. dit doen tot het geluid naar beide kanten sturen gewoon klinkt. Dit hebben we moeten doen bij m'n vaders corrado in ieder geval toen we de stuurbekrachtigings olie ververst hebben.
Door michael@vr6
wasco schreef:ook getest mag niet baten! helaas nu ook nog is de verkeerde pomp besteld! die voor de AAA
vertel mij eens wat het verschil is van een AAA stuurpomp en een ABV stuurpomp ik weet dat het van een corrado iets anders is maar past even goed de hoek is anders van het tuitje waar je je slang op monteerd maar die kan je evt overzetten van de oude pomp en als je een langere slang neemt past hij ook cker.