Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door tiabo
hoi vr6 rijders,

mijn naam is michel en heb sinds kort weer een vr6 gekocht.hij is van 92' en heb zo'n beetje alles vernieuwd. nu heb ik een nieuwe verdeelkap gekocht.ik haal de bougie kabels eraf van de verdeelkap en blijkt dat ze de kabels al een keer vervangen hebben.maar met 2 dezelfde nummers.nu ben ik dus de volgorde kwijt.kan iemand mij een foto of schema sturen ? of weet iemand welke bougiedop op welke hoort op de verdeelkap.
als dat goed is dan kan ik hem weer starten en er van genieten.
alvast bedankt

groetjes michel
Door marc
Als ik mij nie vergis is het 4-2-6-3-5-1 met de klok mee
Nummer 4 is als je de orginele verdelerkap hebt boven het merk bosch en als je hem er op hebt zitten onderaan.
Hoop dat je er wat aan hebt
Door tiabo
dank je voor de tip.heb net gekeken,het is een orginele boschverdeelkap.maar ik heb 2 nummer 5 kabels en 2 nummer 5 kabels.op de kap staan de nummers zoals jij al aangaf.daarom had het makkelijk geweest als ik een foto had.dan kon ik ze zo over zetten.op de bougie's zitten ze goed.bedankt voor je meedenken marc.
Door tiabo
zie dat ik een tikfout heb gemaakt.het moet 2x nummer 5 zijn en 2x nummer 6 en die 2 kabels weet ik niet te plaatsen.
Door marc
op de zwarte kap waar je je bougie kabels indrukt staan ook de nummers en dan met de nummers op je verdeler moet het toch wel goed komen :wink:
Door tiabo
nou het is gelukt.hij start alweer.en net wat je zegt de nummers staan erin waar je de kabels indrukt. hartstikke bedankt voor jullie tips en adviezen.

groetjes michel